آیین پایانی و مراسم اهدای جوایز دومین گرنت عکاسی علی هویسی، دومین جشنواره عکس باغچه و مسابقه عکس اردوی سد کرخه، با حضور ناصر چنانی، معاون اداره ارشاد خوزستان، و رضا کیانی، مشاور امور هنری استاندار خوزستان، روز گذشته به صورت همزمان در سینما بهمن اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 15 March 2018

بیش از 3000 عکس از 312 عکاس برای این رقابت ارسال شده بود که داوران جشنواره متشکل از امین نظری، ملک میراب‌زاده، نوید ریحانی، میعاد آخی و زینب روستایی بعد از بررسی آثار دریافتی 109 عکس از 80 عکاس را شایسته حضور در نمایشگاه دانستند.

موسسه فرهنگی هنری باغچه این نمایشگاه را بدون حمایت بخش دولتی و با همکاری گروه تخصصی چاپ و کالای چاپ رسانه هنر (ابراهیم غلام‌زاده)، کافه گالری ۲۸ (مهدی نیارشید)، دکتر آرزو تندقدم و چاپ ایرانیان (محمد خورشیدی) برگزار کرده است.

در مراسم اهدای جوایز دومین جشنواره عکس باغچه ثنا احمدی به عنوان نفر اول، پردیس مرادی به عنوان نفر دوم و مهدی پدرام‌خو به عنوان نفر سوم معرفی شدند و از علی آل‌طیب، فردخت رشیدی، محمد آهنگر و مرتضی پهلوانی نیز تقدیر شد.

موسسه باغچه برای نفرات اول تا سوم این جشنواره شرکت رایگان در دوره‌های آموزشی موسسه را به عنوان جایزه در نظر گرفته است.

بخش دیگر این مراسم به اهدای جوایز دومین گرنت عکاسی علی هویسی اختصاص داشت.

موسسه فرهنگی هنری باغچه با همکاری انجمن سینمای جوانان اهواز و حمایت خانواده هویسی بعد از دو سال از درگذشت عکاس جوان خوزستانی، علی هویسی، دومین دوره گرنت عکاسی با نام این عکاس را برگزار کرد.

به علت درگذشت این عکاس جوان در سن 22 سالگی و به یاد او، طبق سیاست‌های تدوین شده‌ این گرنت، یک عکاس زیر 23 سال و یک عکاس بدون محدودیت سنی، برای تکمیل پروژه‌ عکاسی خود هر کدام تا سقف یک و نیم میلیون تومان از سوی خانواده هویسی مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

طبق تصمیم دبیر اجرایی و هیات داوران در راستای اهداف آموزشی گرنت و ارتقای سطح دانش عکاسان، امسال نیز تعدادی از شرکت کنندگان به عنوان منتخب مرحله اول معرفی شدند و برای آموزش این افراد زیر نظر داوران گرنت، کلاس آموزشی برگزار شد.

هیات داوران دومین گرنت عکاسی علی هویسی شامل مسعود رضایی، امیرحسین کردونی و مهران همراهی از بین آثار دریافت شده به دبیرخانه این گرنت و در نهایت از بین هشت نفر عکاس خوزستانی راه یافته به مرحله نهایی، مسیح حزبایی‌زاده را به عنوان برگزیده اصلی بخش زیر 23 سال و ثنا احمدی را به عنوان برگزیده اصلی بخش آزاد معرفی کردند و 2 جایزه نقدی گرنت (هر کدام یک و نیم میلیون تومان) همراه با تندیس گرنت و لوح تقدیر به این برگزیدگان اهدا شد و 2 برنده گرنت موظف هستند این کمک هزینه را صرف تکمیل پروژه عکاسی خود کنند.

گرنت عکاسی علی هویسی اولین گرنت عکاسی خوزستان و دومین گرنت عکاسی ایران به حساب می‌آید و تاکنون مورد حمایت هیچ نهاد دولتی نبوده و فقط با حمایت خانواده علی هویسی، انجمن سینمای جوانان اهواز، موسسه فرهنگی هنری باغچه و جمعی از دوستان علی هویسی برگزار شده است.

همچنین در این مراسم از پنج عکاس برگزیده مسابقه عکس اردوی سد کرخه نیز تقدیر به عمل آمد.

داوران مسابقه اردوی سد کرخه متشکل از مهران سبزقبایی، مهران همراهی و اکبر ظاهری بعد از بررسی کل آثار دریافتی، از علی بدیع، آرمان خلج، حامد بساکی، کیانا اسماعیل‌وندی و مریم نژادصفاری تقدیر به عمل آوردند و در این مراسم از طرف برگزارکننده این مسابقه، موسسه فرهنگی هنری باغچه، به آنها هدایایی اهدا شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار