رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول خبرداد:
رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: با اجرای عملیات مرمت، بقعه یعقوب لیث صفاری برای بازدید مسافران نوروزی در دزفول آماده شده است.
کد خبر: ۵۷۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 16 March 2018

حجت اله آریایی نیا اظهار کرد: مرمت بقعه یعقوب لیث صفاری از تیرماه سال جاری آغاز شده و در حال حاضر عملیات تکمیلی مرمت و پاکسازی پیرامون این بنا در حال انجام بوده و تا پیش از پایان سال ۹۶ به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: اقدامات تکمیلی در حال انجام شامل اصلاح لبه چینی و آجر فرش پیرامون بنا، پاکسازی و سامان دهی اطراف بقعه بوده که توسط پیمانکار پروژه و بانظارت اداره میراث فرهنگی دزفول در حال انجام است.

آریایی نیا تصریح کرد: با پایان فاز نخست عملیات مرمت، این بنای تاریخی و با شکوه مهیای حضور بازدید کنندگان به ویژه درایام نوروز۹۷ خواهد بود.

 یکی از جاذبه های ارزشمند شهرستان دزفول در سطح ملی، آرامگاه یعقوب لیث صفاری است. یعقوب لیث صفاری در دوره حساس ایران با قیامش سبب شد نام ایران دوباره در این سرزمین طلوع کند.

آرامگاه این سردار نامی در ۱۲ کیلومتری شهر دزفول و در جاده دزفول – شوشتر در کنار روستای اسلام آباد (شاه آباد) واقع شده است. بنای بقعه از یک چهار طاقی با گنبدی مخروطی و مضرس در دوره سلجوقی تشکیل یافته است. بنای آرامگاه وی به دلیل ارزش های تاریخی و معماری به شماره ۲۵۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است این بنا در سال های اخیر مرمت شده و برای عموم علاقمندان بازدید آن امکان پذیر است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار