رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان:
رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان گفت: تاکسی‌های آنلاین در شهرستان آبادان فاقد مجوز هستند زیرا هنوز تفاهمنامه ای بر این اساس امضا نشده و کارشان در حال حاضر غیر قانونی است.
کد خبر: ۵۸۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 16 March 2018

مهدی رضایی اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی برای پوشش مسافران در روزهای پایانی سال تمهیدات ویژه‌ای را درنظر گرفته، مسیرهایی پر ازدحام که مسافر در آن‌ها بیشتر است شناسایی شده و سرویس‌دهی به آن‌ها در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: 4 کمپ مختص مهمانان نوروزی در شهر وجود دارد و برای هر کمپ 25 خودرو ودر مجموع 100 خودرو بصورت وی‌آی‌پی آماده سرویس دهی هستند.

رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان در رابطه با رسیدگی به تخلفات عنوان کرد: دو گشت بازرسی بصورت شیفتی به منظور جلوگیری از تخلفات تاکسیداران، ساماندهی خودروهای شخصی و جلوگیری از حمل مسافر بصورت غیر قانونی در سطح شهر به موارد تخلفات رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: در ایام نوروز تعدادی بازرس ویژه بصورت نامحسوس با همکاری پلیس راهور بکار گرفته می‌شوند، از شهروندان نیز می‌خواهیم که بازرسان ویژه نامحسوس ما باشند و تخلفات را به شماره 53344477 اعلام کنند

رضایی در بحث ساماندهی ایستگاه‌های تاکسیرانی در ایام نوروز عنوان کرد: ایستگاه‌های آبادان به خرمشهر و امیری به فیه و ایستگاه دانشگاه آزاد از لحاظ سرویس بهداشتی سیستم روشنایی و گرمایشی سرمایشی ساماندهی شده و در حاال بررسی سایر نقاط شهر بمنظور ایجاد ایستگاه‌های مکانیزه هستیم.

رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان در مورد خودروهای اروندی و میزان تسهیلات گفت: با حمایت نمایندگان، شهردار و اعضای شورای شهر بحث ورود خودروهای اروندی و میزان تسهیلات پیگیری شد با توجه به اینکه قیمت خودرو وارد شده و افزایش نرخ دلار به دنبال آن افزایش قیمت خودرو و مبلغ تسهیلات از 30 به 40 میلیون افزایش یافت.

وی افزود: تعداد متقاضیان این طرح 218 نفر که 60 نفر از متقاضیان تأیید شدن و تسهیلات آماده پرداخت است، این تسهیلات بدون نیاز به پیش پرداخت و ضامن بوده و در واقع سند خودرو ضمانت تسهیلات آن به شمار می آید و نرخ سود تسهیلات 4 درصد تعیین شده است.

رضایی در مورد افزایش نرخ تاکسی‌ها اظهار کرد: در سال‌های اخیر در موضوع افزایش نرخ تاکسی‌ها و پارکینگ‌ها کوتاهی شده بود اما برای سال 97 به میزان درصد تورم بانک مرکزی افزایش نرخ داریم و احتمالا نرخ‌ها 10 درصد افزایش داشته باشند.

وی گفت: در سال 97 گشت موتوری فعال خواهد شد و تعدادی از بازرسان برای جلوگیری از تخلفات و جهت رسیدگی آسانتر با استفاده از گشت موتوری با سازمان تاکسیرانی همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان تاکسیرانی آبادان در مورد تاکسی آنلاین و نحوه کارشان گفت: تاکسی‌های آنلاین در شهرستان آبادان فاقد مجوز هستند زیرا هنوز تفاهمنامه ای بر این اساس امضا نشده و کارشان در حال حاضر غیر قانونی است، اما شرکتی درخواست خود را به سازمان ارائه داده که پس از برسی های و انجام کارشناسی‌های لازم قرار داد بصورت قانونی و تابع مقرارت سازمان تاکسی رانی در اواخر سال منعقد خواهد شد.

وی در ادامه از استقرار تاکسی‌ها در اطراف مراکز خرید و بازار سخن گفت و افزود: سرویس‌دهی در خطوط تاکسی به‌صورت ویژه در حال انجام است همچنین افزایش خدمات‌رسانی در ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها از دیگر برنامه‌های طرح استقبال از بهار 97 سازمان تاکسیرانی خواهد بود

رضایی بیان کرد: رانندگان از قشرهای زحمت‌کش جامعه هستند ولی از آن‌ها خواستاریم که به قوانین سازمان تاکسیرانی توجه خاص داشته باشند، رانندگان نباید وسیله نقلیه خود را در اختیار افراد فاقد مجوز قرار دهند، امتناع از حمل مسافر بدون عذر موجه رعایت نکردن شئونات اخلاقی و اسلامی، دریافت مبلغ بیش از نرخ مصوب از مسافر، رعایت نکردن نظافت شخصی و نظافت وسیله نقلیه، تخلف از قوانین سازمان است و در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد

وی افزود: در بحث فرهنگ‌سازی سازمان تاکسیرانی مردم را آگاه کرده که از خودرو شخصی استفاده نکنند زیرا خودرو شخصی فاقد هویت هستند و سازمان تاکسیرانی بر عملکرد آن‌ها نظارت ندارد و اگر مسافری با خودرو شخصی جابجا شود مسؤولیتش به عهده تاکسیرانی نخواهد بود و از مردم می‌خواهیم برای حفظ امنیت خود از تاکسی‌های موجود در سطح شهر استفاده کنند

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار