مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ایجاد 20 هزار و 538 فرصت شغلی از طریق سامانه رصد در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 17 March 2018

سید نور محمدپور در شورای هماهنگی مدیران حوزه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی- که در اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان برگزار شد- درباره تعداد اشتغال ایجادشده توسط سامانه رصد تصریح کرد: تعهد دستگاه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال از طریق سامانه رصد حدود 16 هزار و 650 نفر بود که در سال جاری حدود 20 هزار و 538 فرصت شغلی از این طریق ایجاد شد.

وی ایجاد اشتغال را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری دانست و گفت: در اجرای طرح فراگیر، بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه و مشاغل روستایی باید 6 هزار و 700 فرصت شغلی در خوزستان ایجاد شود.

وی با اشاره به ایجاد سه هزار و 600 فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی عنوان کرد: در 27 شهرستان کارگروه‌های ویژه‌ای با حضور استاندار خوزستان، ائمه جمعه، فرماندار شهرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل‌شده است.

وی با تأکید بر این‌که اعتبار تخصیص‌یافته باید منجر به اشتغال پایدار و واقعی شود افزود: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که اعتبار تخصیص‌یافته به‌طور صددرصدی منجر به تولید اشتغال نشده است.

محمد پور با اشاره به نظارت کمیته‌های فنی و نظارت بر طرح‌های پیشنهادی بیان کرد: تاکنون 35 کمیته فنی برای بررسی طرح‌ها تشکیل‌شده و از شرکت‌ها و واحدهای مختلف برای ارائه برنامه کاری و تعهد اشتغال نیز دعوت‌شده است.

وی افزود: تاکنون هفت هزار و 200 طرح در سامانه اشتغال روستایی ثبت‌شده که یک هزار و 55 طرح در کمیته فنی بررسی‌شده است.

محمدپور اظهار کرد: 444 طرح به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند که قابلیت ایجاد سه هزار و 750 فرصت شغل برای متقاضیان رادارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: سه هزار و 230 میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی تخصیص یافت که نسبت به سال قبل حدود هفت برابر شده است.

وی درباره تسهیلات اختصاص‌یافته به آموزش عنوان کرد: 12 هزار و 370 میلیارد ریال اعتبار فراگیر و چهار هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار روستایی تخصیص‌یافته که قابلیت ایجاد 50 هزار فرصت شغلی دارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار