در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و مزیت های اقتصادی شهر ملاثانی با هدف تقویت اقتصاد مقاومتی و پاسداشت پیشه ها و سنت های محلی برای دومین سال با حمایت فرمانداری شهرستان باوی و همکاری شهرداری ملاثانی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری جشنواره بستنی سنتی خوزستان در شامگاه روز یکشنبه ۵ فروردین در پارک سه هزار هکتاری برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 26 March 2018

در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و مزیت های اقتصادی شهر ملاثانی با هدف تقویت اقتصاد مقاومتی و پاسداشت پیشه ها و سنت های محلی برای دومین سال با حمایت فرمانداری شهرستان باوی و همکاری شهرداری ملاثانی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری جشنواره بستنی سنتی خوزستان با مشارکت بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین آقایان مهندس جواد الباجی و دکتر ساری نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی ، مدیران استانی و محلی همراه با اجرای برنامه های متنوع هنری اعم از اجرای موسیقی سنتی عربی ، نمایش ، مسابقات و عرضه آثار و میراث فرهنگی منطقه در شامگاه روز یکشنبه ۵ فروردین در پارک سه هزار هکتاری برگزار شد. در این مراسم آقایان محمد حمیدی شهردار ملاثانی و کاظمی فرماندار باوی ضمن خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان گزارشی از تاریخچه بستنی سنتی ملاثانی و فعالیت صنف بستنی فروش ارائه کردند . همچنین در ادامه جشنواره مهندس جواد الباجی در سخنان کوتاهی با بیان ظرفیت ها و مزیت های شهرستان باوی بویژه بستنی سنتی بعنوان یک مزیت اقتصادی بر ضرورت پاسداشت هویت و فرهنگ اقوام اصیل و مقابله با افکار و برنامه های تفرقه افکنانه تاکید کرد.

به گزارش "تابناک"مهندس عادل عکرش معاون فرمانداری باوی پیرامون ارزیابی این جشنواره در گفتگویی کوتاه اعلام کرد : استقبال گسترده مردمی و همچنین حضور چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی برای برنامه ریزان جشنواره بستنی غافلگیر کننده بود و جا دارد که از همه مردم تقدیر و تشکر و بابت کمبودها پوزش بخواهیم. بدون تردید این استقبال نشان از علاقمندی شهروندان و مسافران به بستنی سنتی ملاثانی و همچنین معروفیت این محصول دارد و باید تلاش کنیم در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و محصولات داخلی این مزیت را گسترش و بعنوان یک جاذبه توریستی مورد حمایت قرار دهیم.

وی در پایان گفت : جا دارد از تلاش های همه هنرمندان ، فعالان اجتماعی و فرهنگی ، دستگاههای اجرایی و نیروهای انتظامی بویژه شورا و شهرداری ملاثانی ، اداره میراث فرهنگی و گردشگری که بابت برگزاری موفق این جشنواره زحماتی را متقبل شدند تقدیر و تشکر نمایم .خصوصا حضور نمایندگان محترم مجلس و مدیران استان مایه دلگرمی دست اندرکاران جشنواره بستنی ملاثانی بود.

جشنواره بستنی ملاثانی با مشارکت ده هزار نفر از شهروندان و مسافران برگزار شد

جشنواره بستنی ملاثانی با مشارکت ده هزار نفر از شهروندان و مسافران برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار