فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان از تامین ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر - شب در روز برای کاروان های راهیان نور در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 27 March 2018

سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور اظهار کرد: از سال ۸۸ بعد از تأکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص توجه به راهیان نور داشتند و زائران هم بدون برنامه و خیلی خودجوش و عملیاتی به سرزمین نور می آمدند.

سردار شاهوارپور بیان کرد: بسیاری از یادمان ها پاکسازی نشده و آلوده به مین بود؛ برخی مواقع خواسته ناخواسته مین یا گلوله های عمل نکرده را با خود همراه می برد و حتی ایمنی جاده ها خیلی خوب نبود و تصادفاتی رخ می داد. برای میزبانی راهیان نور یک سری اقدامات را شروع و با همت مسئولان استانی و البته حمایت های سردار فضلی و سلیمانی بخش قابل توجهی از مشکلات حل شد؛ نمی توان اعلام کرد که کاملا برطرف شده چون هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نداشتن محل اسکان راهیان نور یکی از اصلی ترین مشکلات گذشته بود، عنوان کرد: آن زمان راهیان نور در مساجد، مدارس، حسینیه ها و مکان های دیگر اسکان و بعضا برای مردم مشکلات و نگرانی هایی را ایجاد می کردند؛ آنها حتی اقلام مورد نیاز مثل برنج و روغن را با خود آورده و هیچ خریدی از خوزستان انجام نمی دادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان با اشاره به ساماندهی اردوگاه های متروکه و همچنین پادگان های به جامانده از جنگ برای اسکان زائران راهیان نور گفت: این اماکن به منظور اسکان زائران راهیان نور بازسازی، احیا و زیرساخت های آن نیز تأمین شد. برای اسکان زائران راهیان نور بیش از ۱۰۰ هزار نفر - شب، محل خواب، تأمین شده که برای حوزه دفاعی ـ امنیتی هم یک نوع پشتیبان محسوب می شود تا اگر خدایی نکرده بنا به ضروریت یا حتی در وضعیت اضطراری مثل زلزله از آنها استفاده شود.

سردار شاهوار پور افزود: در بخش ایمنی در مناطق عملیاتی تلاش بسیاری انجام شده و بخش عمده ای از مناطق آلوده پاکسازی شد؛ حتی در ایام اربعین نیز بخش عمده ای از مناطق آلوده با همت وزارت دفاع پاکسازی و آخرین نقطه هم فکه بود. برای خریدها و پخت غذاها نیز تأکیدات بسیاری شده تا همه اردوهای اعزامی از همین منطقه مایحتاج خود را خریداری و برای پخت غذا از ظرفیت های استانی بهره مند شوند.

وی با اشاره به لزوم بهره مندی از همه ظرفیت ها خبر داد: در زمینه روایتگری با جمع آوری اطلاعات، آموزش، محتواسازی و تربیت نیروها بیش از ۳۰ هزار راوی را در کشور ساماندهی کردیم. مشارکت بین راویان را داریم و با این همکاری دیگر حق هیچ کدام از یگان های نظامی ضایع نمی شود.

سردار شاهوار پور با اشاره به هزینه های بالای خدماتی در حوزه بهداشتی گفت: تأمین آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین انجام آزمایشات مربوط به آن یا بهداشت و درمان زائران همه هزینه دارند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار