مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبرداد:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران راهیان نور از خدمات هلال‌احمر در یادمان‌های دهلاویه و فکه بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۵۸۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 27 March 2018

علی خدادادی با اشاره به برنامه‌های هلال‌احمر برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور اظهار کرد: در ۱۰۰ پایگاه سیار و ثابت امداد و نجات و ایمنی سلامت نوروزی که در استان داریم، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از نیروها مشغول ارائه خدمت هستند. در این مدت هم ۲۶ حادثه داشتیم که ۱۰ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به برنامه‌های هلال‌احمر برای کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی خوزستان در ایام نوروز، یادآور شد: طرح بهرفت یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی امسال بود که در پایگاه‌های جوانان در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تصادفات رانندگی عامل نیروی انسانی است که هلال‌احمر با آموزش‌های لازم و ایجاد کمپین نه به تصادفات جاده‌ای شرایطی را فراهم کرده و آموزش‌های لسانی را در این پایگاه‌ها به مسافران نوروزی و راهیان نور ارائه دهیم.

خدادادی گفت: امیدوارم که با ارائه این آموزش‌ها بتوانیم فرهنگ رانندگی صحیح را در جامعه نهادینه و از این طریق باعث کاهش تصادفات و آمار مرگ‌ومیر ناشی از سوانح رانندگی شویم.

وی ادامه داد: همچنین در ایام نوروز به زائران کاروان های راهیان نور در مسیر یادمان‌های دفاع مقدس خدمات امدادی و بهداشتی ارائه می‌شوند و همچنین دو درمانگاه در یادمان فکه و دهلاویه ایجاد و پزشکان و پرستاران داوطلبان به همراه امدادگران به مراجعه‌کنندگان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

خدادادی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات لازم را در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس دریافت کردند، عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف بشردوستانه و ارائه خدمت به زائران راهیان نور همه‌ساله برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که برخی قبل از شروع طرح نوروزی و راهیان نور هست که مهم‌ترین آن کارگاه آموزشی خطرات مین است که توسط آموزشگران و جوانان برای مناطق دارای مخاطرات مین اجرا می‌شود.

وی با اشاره به طرح مرزیاران هلال‌احمر در شهرهای مرزی خوزستان بیان کرد: طرح مرزبان یار با سرکشی به کلیه پاسگاه‌های مرزی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس از همه افراد خدمات رسان این حوزه قدردانی کردیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار