فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان خبر داد:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان از ظرفیت استقرار 100 هزار نفر شب در اردوگاه‌های بازسازی شده دفاع مقدس در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ 27 March 2018

سردار حسن شاهوارپور در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور که امروز (7 فروردین‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته که کاروان‌های راهیان نور به صورت خودجوش و بدون برنامه در مناطق عملیاتی حضور داشتند، شاهد اتفاقات ناگواری بودیم زیرا بسیاری از یادمان‌ها پاکسازی نشده بودند و مین داشتند. همچنین در ایمنی جاده‌ها و کنترل راه‌ها مشکلاتی وجود داشت.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به کاروان‌های راهیان نور افزود: پس از اینکه میزبانی کاروان راهیان نور مستقیما به خوزستان واگذار شد، ما در این زمینه اقدام کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان عنوان کرد: یکی از مشکلات در خصوص کاروان‌های راهیان نور نبود محل اسکان برای این زائران بود. همچنین این کاروان‌ها اقلام مورد نیاز را همراه داشتند و از استان خوزستان خرید نمی‌کردند. با تلاش مسئولین استانی بخش قابل توجهی از مشکلات در خصوص سفر کاروان‌های راهیان نور رفع شده است.

شاهوارپور تصریح کرد: برخی از استان‌ها وابستگی قلبی به اردوگاه‌ها و یادمان‌های به جا مانده از جنگ در خوزستان دارند بنابراین با همتی که صورت گرفت بسیاری از این اردوگاه‌ها بازسازی شد. در حال حاضر می‌توانیم بیش از 100 هزار نفر شب را در اردوگاه‌ها مستقر کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های اردوگاه‌های خوزستان آماده هستند و در هنگام وقوع زلزله و مسائل امنیتی نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: همچنین در بخش ایمنی در مناطق عملیاتی تلاش زیادی شد و بخش عمده‌ای از مناطق آلوده به مین با همت وزارت دفاع پاکسازی شد که آخرین نقطه منطقه فکه بود.

شاهوارپور عنوان کرد: همچنین برای تقویت بازارهای خوزستان به راهیان نور تاکید شد که خریدهای خود را از محلی که در آن استقرار دارند انجام دهند.

وی با اشاره به فعالیت راویان دفاع مقدس در یادمان‌های خوزستان گفت: در گذشته برخی استان‌ها در روایت‌گری سهمی برای خوزستان قائل نمی‌شدند. در این زمینه با جمع‌آوری اطلاعات و محتواسازی توانستیم بیش از 30 هزار راوی تربیت کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه سال گذشته 4 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان در نظر گرفته شد، عنوان کرد: در حال حاضر برق یادمان طلائیه هنوز تامین نشده است و باید سعی شود برق این یادمان امسال تامین شود. با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم توسعه خوبی در زیرساخت یادمان‌ها داشته باشیم.

شاهوارپور گفت: باید تلاش کنیم حضور راهیان نور در خوزستان به صورت شخصی شود و حتی خانواده‌هایی که با خودروی شخصی به خوزستان سفر می‌کنند برای زیارت یادمان‌ها و خرید از خوزستان تشویق شوند. در این زمینه در استان‌های دیگر به صورت کاروانی کار شده است که ما باید در این خصوص تلاش کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: راهیان نور 97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار