دکتر علی ساری نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون طی یک بیانیه مردم عرب خوزستان را به بصیرت، آرامش و هوشیاری دعوت کرد.
کد خبر: ۵۸۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 29 March 2018

به گزارش “تابناک” متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آسوده زیستن در ایمنی است. حضرت علی (ع)

مردم غیور عرب خوزستان صاحب تاریخ و پیشینه ی فرهنگی سترگی هستند. عنصر "تدبير " بعنوان یک اصل و آئین مترقی از دیرباز تا هنوز در میان مردم عرب یک ارزش بشمار می آید. همگان این سنت حسنه را می شناسیم و به آن التزام داریم که اگر میهمانی در خانه ی ما مرتکب بی حرمتی شود، از یک سو آن را نادیده می انگاریم و کنش مندانه با او رفتار میکنیم و از دیگر سو آداب متعالی و قاطعی نیز برای واکنش و اعاده ی حیثیت داریم.

برادران و خواهران عزیز من!
به سهم خویش از بیداری و پاسداریتان برای حفظ هویت قومی سپاسگزارم. درود می فرستم به قلم های متکی به شریعت، مدنیت و اصالت. سلام می کنم به احساسات پاک فرد فردتان، و دست های مهرورزتان را به گرمی می فشارم و از روحیه ی قانونمندی، صبوری و نجابت کم نظیرتان کمال سپاس و امتنان را دارم.
خطای فرهنگی صدا و سیمای ملی از سوی مراجع دینی،علمی و قانونی استان و کشور مورد تقبیح و محکومیت قرار گرفت و تدابیر قانونی برای عدم تکرار و جبران این اشتباه در حال پیگیری است.

اخیرا دیده شده که در فضای مجازی عده ای با مقاصد گروهی، جناحی و قومی مردم را به تجمع غیرقانونی فرا میخوانند. (اینکه عناصر خاص در باز نشر انبوه این پیام همت مشکوکی از خود نشان می دهند، خود معنای روشنی دارد)
از عموم مردم شریف، شریعتمدار و ولایی می خواهم که با بصیرت سیاسی خود از هر گونه تجمعی اجتناب کنند و اجازه بدهند

مسایل از مجاری قانونی پیگیری شوند. مطمئن باشید بهترین دستاوردها از همین معبر قابل حصول هستند و بدانیم حرکت های غیرقانونی و رادیکال ما را از جایگاه طلبکار مدنی خواهان، به بدهکار غیرمدنی خوانده، تغییر خواهد داد.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکات
هشتم فروردین ماه سال نودو هفت
دکتر علی ساری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار