مسؤول کمیته موزه‌های میراث فرهنگی قم خبر داد
مسؤول کمیته اماکن و موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: تیمچه بزرگ بازار به علت ویژگی‌های معماری اسلامی و سقف ضربی و قدمت تاریخی از دوره‌های صفوی و قاجار توجه گردشگران را به خود جلب کرد.
کد خبر: ۵۸۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 29 March 2018

به گزارش تابناک قم، صنایع دستی و گردشگری قم، کاظم فداییان در بازدید از خانه تاریخی ملاصدرا در بخش کهک اظهار کرد: تیمچه بزرگ بازار توسط هنرمند برجسته دوره قاجاریه استاد حسن معمارباشی قمی در سال 1301 هجری قمری طراحی و اجرا شده است و امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

وی افزود: از آغاز طرح نوروزی(24 اسفندماه ) تا هشتم فروردین ماه سال جاری، 73 هزار و 647 گردشگر در اماکن تاریخی قم حضور پیدا کردند که از این تعداد 52 هزار و 995 نفر از تیمچه قم بازدید کردند.

مسؤول کمیته اماکن و موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: خانه تاریخی امام راحل، گنجینه آثار مراجع تقلید، مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا و کاروانسرای دیرگچین از دیگر اماکن تاریخی است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 10موزه و بنای تاریخی در قم پذیرای گردشگران است گفت: راهنمایان و کارشناسان میراث فرهنگی تا 15 فروردین 97 در تپه قلی درویش، تیمچه بزرگ بازار، مقابرباغ گنبد سبز، بیت امام راحل، خانه ملاصدرا، گنجینه آثار مراجع، مسجد جامع، کاروانسرای دیرگچین، خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی حضور دارند تا به معرفی این مکان‌ها بپردازند.

فداییان اضافه کرد: طبق دستور معاون رئیس جمهور در تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی باجه بلیت فروشی باید تا ساعت 20 شب و تا 15 فروردین ماه فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه استان قم دارای بیش از 360 اثر تاریخی است گفت: تورهای رایگان قم گردی هر روز تا 12 فروردین ماه با همکاری شهرداری، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و این اداره کل برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این تور می‌توانند با سامانه137 تماس برقرار کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار