رئیس اداره میراث فرهنگی رامهرمز از بازخورد مثبت گردشگران نوروزی در این شهرستان باتوجه به نظم خاص برنامه‎های نوروزی خبر داد و گفت: شاهد نوروز بسیار دل‎انگیزی در رامهرمز هستیم.
کد خبر: ۵۸۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 29 March 2018

محمد محمدعلی‎نژاد با بیان این‎که امسال به لحاظ تعداد بازدیدکننده از جاذبه‎های گردشگری شهرستان، شاهد افزایش قابل ملاحظه‎ای هستیم گفت: خوشبختانه همان‎گونه که پیش از این پیش‎بینی افزایش 5/1 برابری گردشگران ورودی به شهرستان را می‎کردیم، این موضوع محقق شده است.

وی گفت: امسال از نظر میزان بازدید و هم از نظر تنوع برنامه‎ها در ارائه صنایع دستی، سوغات شهرستان رامهرمز و سایر خدمات و جشن‎ها و مراسمی که در سطح شهر درحال برگزاری است، شاهد نوروز بسیار دل‎انگیزی در شهرستان هستیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر رامهرمز با بیان این‎که برنامه‎های نوروزی شاد و مفرح، به صورت روتین در سطح شهر در حال برگزاری است، به جشنواره نوروزگاه رامهرمز اشاره کرد و افزود : برای این جشنواره، اجرای موسیقی زنده سنتی، اجرای نمایش حاجی‎فیروز، عکاسی با لباس محلی، ارائه و عرضه دمنوش‎های گیاهی، غذاهای محلی و سوغات رامهرمز، عرضه لبنیات، سبزیجات و ترشیجات و نیز نان محلی به صورت سنتی درون سیاه‎چادر، ایجاد موزه مردم‎شناسی و تعدادی برنامه متنوع دیگر را در برنامه داریم.

او درخصوص زمان و مکان برگزاری این جشنواره عنوان کرد: نوروزگاه شهرستان جمعه (10 فروردین‎ 97) ساعت 17 با حضور مسئولان شهرستان در محل عمارت تاریخی صمیمی اجرایی خواهد شد.

محمدعلی‎نژاد با اشاره به جاذبه‎های گردشگری رامهرمز تصریح کرد: پدیده تشکوه و چشمه‎های قیر، بیشه‎زارهای رامهرمز و امام‎زاده بی‎بی‎تاج از جمله جاذبه‎هایی هستند که روزانه بازدیدهای بیشماری از آن‎ها صورت می‎گیرد.

وی اضافه کرد: اماکن و محوطه‎های تاریخی‎ای نیز در شهرستان رامهرمز وجود دارند که مشهورترین آن‎ها عمارت صمیمی است که سه دوره صفویه، قاجاریه و پهلوی را به خود دیده و یک مجموعه چهار قسمتی با قدمت حدود 400 سال است که گردشگران می‎توانند همه روزه تا پایان نوروز از ساعت 8 تا 20 به آن مراجعه کنند و ضمن بازدید از قسمت‎های مختلف بنا، از فضای باغ و سایه درختان آن هم استفاده کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی رامهرمز اظهار کرد: باتوجه به نظم خاص و قابل توجه برنامه‎های نوروزی در این شهرستان رضایتمندی و بازخورد گردشگران تا به امروز بسیار عالی بوده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار