رئیس گروه امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۴۸۰۰ میهمان و گردشگر نوروزی از تکیه بیگلربیگی کرمانشاه بازدید داشته اند.
کد خبر: ۵۸۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 31 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اکرم طهماسبی با بیان اینکه تکیه بیگلربیگی یکی از بنا‌های تاریخی مربوط به عهد قاجار در شهر کرمانشاه است، اظهار کرد: بنای اولیه این تکیه توسط عبداله خان فراش باشی از بزرگان بانفوذ قاجاریه ساخته شد که به عنوان منزلی مسکونی برای زندگی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این مسئول ادامه داد: عبداله خان فراش باشی ۱۴ سال پس از ساخت منزل مسکونی اش، بخش حسینیه را برای انجام مراسمات عزاداری مردم به آن اضافه کرد.

وی تصریح کرد: این حسینیه سراسر آئینه کاری شده و آجر معرق برای ساخت آن بکار رفته است.
رئیس گروه امور موزه‌های استان به راه اندازی موزه خط و کتابت این تکیه در سال ۱۳۸۳ اشاره کرد و گفت: در این موزه ۳۰۰ نسخه خطی قدیمی موجود است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجایی که در استان کرمانشاه ۶۵۰ غار پارینه سنگی وجود دارد و قدیمی‌ترین ابزار مربوط به این عهد در این استان کشف شده، در سال ۱۳۸۷ موزه پارینه سنگی استان در تکیه بیگلربیگی افتتاح شد.

به گفته این مسئول، موزه پارینه سنگی تکیه بیگلربیگی کرمانشاه تنها موزه پارینه سنگی در خاورمیانه است.

طهماسبی با بیان اینکه بازدید از این دو موزه در ایام نوروز برای میهمانان و گردشگران نوروزی امکانپذیر است، افزود: در حال حاضر روزانه ۷۰۰ میهمان و مسافر نوروزی از تکیه بیگلربیگی بازدید می‌کنند.

وی یادآورشد: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۴۸۰۰ گردشگر نوروزی از تکیه بیگلربیگی و موزه‌های آن بازدید کرده اند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار