رئیس شورای اسلامی شهر:
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت:قم ازجایگاه ویژه ای درمجموعه شهرهای کشور برخوردار است و بسیاری از مسافران نوروزی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.
کد خبر: ۵۸۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 31 March 2018

به گزارش تابناک قم،عبدالله جلالی تاکید کرد:دراین راستا شهرداری قم با تشکیل ستادهای هشت گانه در مجموعه مدیریت شهری، تلاش کرده است تا استقبال خوبی از زائران نوروزی به عمل آورد.

سالانه 20 میلیون زائر و مسافران وارد قم می شوند.

زائران و مسافران در سفر به قم علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) وحضور در مسجد جمکران می توانند از موزه آستان مقدس ، تیمچه بازار این شهر که توسط هنرمند برجسته دوره قاجاریه استاد حسن معمارباشی قمی درسال 1301 هجری قمری طراحی و اجرا شده است، خانه تاریخی امام راحل، گنجینه آثار مراجع تقلید، مسجد جامع ، مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا و کاروانسرای دیرگچین بازدید کنند.

جلالی درادامه گفت: یکی از اقدام های شهرداری قم برای استقبال از زائران نوروزی، فراهم کردن شرایط مناسب اسکان آنان در بوستان های سطح شهر بود که این کار به خوبی در حال انجام است و در برخی از بوستان های قم، شب ها تا 700 چادر مسافرتی برای اقامت زائران برپا می شود.

درحال حاضر بوستان هایی از جمله غدیر ، فدک ، امام رضا(ع) ، علوی ، مهدی ، نیایش در خدمت زائران و مسافران نوروزی است که دراین اماکن سکونتگاه های مسقف ، نمازخانه ، سرویس های بهداشتی و ظرف شویی تعبیه شده است.

وی ادامه داد: معرفی مکان های گردشگری شهر قم به زائران نوروزی از جمله دیگر اقدام هایی است که توسط ستادهای هشت گانه شهرداری انجام می شود و بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

از ابتدای تعطیلات نوروزی ، شهرداری با همکاری دیگر نهادها ، تور قم گردی را راه اندازی کرده و مسافران نوروزی دراین تور از تیمچه بازار قم ، مقابر گنبد سبز، بیت النور، خانه تاریخی زند، بیت امام خمینی(ره) ، موزه حرم مطهر و مراجع بازدید می کنند.

وی دربخش دیگری از مصاحبه گفت: تمامی پارک ها و بوستان های سطح شهر قم، آماده پذیرایی از مردم و زائران نوروزی در روز طبیعت است.مجموعه مدیریت شهری در ایام تعطیلات از جمله روز طبیعت در آماده باش کامل به سر می برند.

جلالی بیان کرد: عوامل امدادی و خدمت رسان همچون آتش نشانی و اورژانس در کنار بوستان های شهر قم مستقر هستند و مردم می توانند با آرامش خیال در این اماکن حضور یابند.

وی ادامه داد: همچنین عوامل شهرداری از مدت ها قبل نسبت به نظافت محیط شهر و بوستان ها، اقدام های چشمگیری را انجام داده اند و با مراقبت های مستمری که در این زمینه صورت گرفته، جلوه شهر بسیار پاک و تمیز می باشد.

315 پارک محلی و جنگلی از جمله بوستان های غدیر، معصومیه و پارک فدک برای حضور مردم در روز طبیعت در این شهر آماده شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار