کد خبر: ۵۸۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 03 April 2018

تابناک / دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سایپا در شرایطی با شکست سرخپوشان به پایان رسید که شاگردان برانکو با یک تساوی می‌توانستند قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنند.

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (نهم، دهم و یازدهم فروردین ماه) با برگزاری هشت دیدار به پایان رسید. در مهم‌ترین بازی این هفته تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برابر سایپا شکست خورد تا نتواند جشن قهرمانی خود را برپا کند. در این بازی که با نتیجه دو بر یک به سود سایپا به پایان رسید، آرمان رمضانی(۲۲) و امید خالدی(۲۵) برای سایپا و علی علیپور(۷۵ - پنالتی) برای پرسپولیس گل زدند.


پرسپولیس در غیاب ملی‌پوشانش به این مسابقه پای گذاشته بود و غیبت نفرات اصلی خودش را در نیمه اول به شدت احساس کرد.ابتدا آرمان رمضانی در دقیقه ۲۲ گل اول را در صحنه‌ای مشکوک به آفساید برای سایپا به ثمر رساند. شاگردان برانکو که عملکرد ضعیفی در دقایق میانی نیمه اول داشتند، در دقیقه ۲۶ روی ضربه سر امید خالدی گل دوم را دریافت کردند.پرسپولیس بعد از این دو گل بر شدت حملاتش افزود. در دقیقه ۳۰ علی علیپور با ضربه سر تیرک دروازه سایپا را به لرزه درآورد ولی موقعیت‌های این تیم از دست رفت تا نیمه اول با همان دو گل به پایان برسد.
در نیمه دوم سرخپوشان تلاش زیادی کردند تا گل‌های خورده را جبران کنند. شاگردان برانکو صاحب فرصت‌های زیادی هم شدند اما دفاع چند لایه سایپا اجازه رسیدن به گل را نداد تا اینکه دقیقه ۷۵ علی علیپور از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌ها را جبران کرد. در دقایق باقی مانده پرسپولیس بر فشار حملاتش اضافه کرد تا با کسب یک امتیاز قهرمانی‌اش را مسجل کند اما سایپایی‌ها اجازه باز شدن دروازه شان برای بار دوم را ندادند تا با کسب سه امتیاز ارزشمند این بازی، قهرمانی سرخپوشان را هم به تعویق بیندازند.
پیروزی استقلال در دقایق پایانی
در دیگر بازی مهم این هفته استقلال تهران در ورزشگاه تختی تهران برابر نفت تهران به برتری دو بر یک رسید. در این دیدار محسن بنگر (۳۷) برای نفت و جابر انصاری (۷۶) و امید نورافکن (۸۸) برای استقلال گلزنی کردند.بازیکنان استقلال این دیدار را هجومی‌تر از تیم نفت آغاز کردند و صاحب موقعیت‌های خوب گلزنی شدند. علی قربانی در دقایق ۵ و ۱۴ می‌توانست دروازه نفت را باز کند ولی میلاد فراهانی دروازه بان نفت مانع گلزنی آبی‌ها شد. جابر انصاری هم در دقیقه ۱۸ موقعیت خوب گلزنی داشت که این فرصت با درخشش فراهانی از دست رفت. هرچند استقلال در این نیمه بر حریفش برتری داشت اما این تیم نفت بود که در دقیقه ۳۷ روی ضربه سر محسن بنگر به گل اول رسید. بعد از این گل، فرشید باقری هافبک استقلال مصدوم شد و امید نورافکن در دقیقه ۳۹ به جای وی به زمین آمد اما نیمه نخست با همان یک گل به سود نفت به اتمام رسید.
در نیمه دوم، استقلال حاکم توپ و میدان شد و هرچه از زمان مسابقه گذشت، حملات شاگردان وینفرد شفر گسترده‌تر شد. نفت برای حفظ گل خود بازی کاملا تدافعی را به نمایش گذاشت و با تعداد زیاد بازیکن در خط دفاعی ظاهر شد. شاگردان افاضلی در این نیمه چشم به ضد حملات عیسی آل کثیر داشتند ولی راه به جایی نبردند.شفر برای جبران نتیجه، ابتدا امید ابراهیمی و سپس وریا غفوری دو ملی پوش خود را به زمین فرستاد و نتیجه این تعویض‌ها در دقیقه ۷۶ خودش را نشان داد؛ جایی که جابر انصاری روی پاس در عرض غفوری توانست گل تساوی را به ثمر برساند. فشار استقلال برای پیروزی در این مسابقه در مقابل عملکرد ضعیف نفتی‌ها یکبار دیگر به ثمر نشست و اینبار امید نورافکن بود که در دقیقه ۸۸ توانست گل دوم را برای آبی‌ها وارد دروازه نفت کند.
شکست سپاهان و تراکتورسازی، برتری پیکان
در تبریز جدال تیم‌های گسترش فولاد و صنعت نفت آبادان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در مشهد تیم سیاه جامگان در شرایطی که میزبان استقلال خوزستان بود، با نتیجه یک بر صفر از حریف خود شکست خورد. قاسم دهنوی (۷۵ - گل به خودی) تک گل این مسابقه را به ثمر رساند تا استقلال خوزستان به سه امتیاز ارزشمند و حساس این مسابقه برسد.
در اصفهان تیم ذوب آهن با نتیجه سه بر صفر تراکتورسازی تبریز را شکست داد. محمدرضا حسینی (۵) و مرتضی تبریزی(۸۰ و ۸۹) برای ذوب آهن گلزنی کردند. شاگردان امیر قلعه نویی در این دیدار خیلی زود به گل برتری رسیدند و توانستند در طول نیمه اول و اکثر دقایق نیمه دوم از این گل محافظت کنند اما در دقایق پایانی یک گل دیگر به ثمر رساندند تا خیال خود برای پیروزی را راحت کنند. ذوب آهن در دقیقه پایانی بازی هم سومین گل را توسط مرتضی تبریزی زد تا سه امتیازش را تایید کند.
در تهران تیم پیکان به مصاف سپاهان رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پیکان به اتمام رسید. مهدی شیری در دقیقه ۴ تک گل این نیمه را برای پیکان به ثمر رساند. در دیگر دیدار برگزار شده این هفته تیم فوتبال فولاد با تک گل رحیم زهیوی که در دقیقه ۷۷ به ثمر رساند برابر پدیده به برتری رسید.
در رشت هم تیم سپیدرود با نتیجه یک بر صفر پارس جنوبی جم را شکست داد. تک گل این بازی را عماد میرجوان روی ‌اشتباه محسن فروزان به ثمر رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار