مدیر کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد
مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گزارشی از سیاست‌ها و برنامه های جدید حوزه مسکن و ساختمان این نهاد در سال ۹۷ ارایه کرد.
کد خبر: ۵۸۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 04 April 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مجید نجفی، مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در سال جاری تعامل با خیریه‌ها و خیران مسکن ساز در زمینه ساخت مسکن مددجویی در شهر و روستای استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود:با توجه به اینکه تسهیلات طرح بهسازی مسکن روستایی یکی از منابع اصلی در تامین اعتبار طرح‌های روستایی بوده بنابراین مشکل اصلی در این طرح تضامین لازم برای دریافت تسهیلات است که چنانچه این نهاد در این زمینه ورود پیدا کند حداقل هزار واحد مسکونی برای مددجویان در سال ۹۷ در مناطق روستایی این استان ساخته خواهد شد.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نحوه شناسایی مددجویان فاقد مسکن، ادامه داد: حوزه‌ی حمایت و سلامت خانواده این نهاد با هماهنگی حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی نسبت به معرفی مددجویانی که سرپناه مناسب ندارند، اقدام می‌کنند.

نجفی با بیان اینکه کمک به خرید مسکن برای مددجویان در قالب پرداخت تسهیلات بلاعوض، کمک‌های خیران و آورده مددجو انجام می‌شود، یادآور شد: تکمیل و تعمیر مسکن مددجویان، ساخت فضای جانبی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، حصار کشی، کمک به تکمیل واحدهای نیمه تمام، پرداخت وام مسکن، بهسازی منازل مددجویان ساکن روستا و مناطق محروم از اقدامات این نهاد است.

مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ساخت هزار واحد مسکونی به صورت مشترک با سپاه پاسداران هدف گذاری شده که از این تعداد ۸۲۱ واحد به مددجویان مناطق روستایی تحویل شد.

وی افزود: هزار و ۲۷۵ واحد مسکونی در طرح نوسازی و بهسازی برای خانوارهای تحت حمایت پیش بینی و تحویل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار