پزشکیان:
نایب رئیس مجلس گفت: در نظر داریم از طریق فاینانس مسیر قطار تبریز تا تهران دو بانده و برقی شود که امسال کلید آن زده خواهد شد و با موافقت رهبر معظم انقلاب هزینه آن از طریق صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ 06 April 2018
 

مسعود پزشکیان‌ امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(‌ره) با اشاره به دغدغه‌های اصلی نمایندگان در مجلس اظهار کرد: از جمله اتفاقاتی که اولویت نمایندگان بوده، موضوع آب و دریاچه ارومیه است به طوریکه امام جمعه تبریز به موضوع رسیدگی آب و وضعیت دریاچه ارومیه تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده از طرف آذربایجان‌غربی یک تونل به اندازه ۳۵ کیلومتر ساخته خواهد شود که تا به امروز ۱۹ کیلومتر آن ساخته شده است، گفت: البته سدی برای آبگیری نیز احداث شده  تا آب به طرف تونل هدایت شود ولی باید قبول کنیم اجرای این پروژه زمان‌بر است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب از طریق تونل به دریاچه هدایت خواهد شد و برای ادامه پروژه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که طبق برآورد ۱۸ ماه زمان  برای بهره‌برداری نهایی لازم است.

وی با بیان اینکه دیگر پروژه انجام گرفته برای احیای دریاچه ارومیه، انتقال آب از ارس به ارومیه است که نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان دولت در این خصوص قرارداد بسته است، گفت: امسال ۵۰ درصد بارش‌ها در کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و اگر نتوانیم آب را مدیریت کنیم، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: ۱۸ سال است که قصد اجرای افتتاح قطار تبریز به میانه را داشتیم که با همت عمومی می‌توانیم تا پنجم اردیبهشت‌ امسال پروژه را به بستان‌آباد برسانیم و امید است با تخصیص ۱۲۰ درصدی در نظر گرفته شده تا پایان سال بتوان این پروژه را تا باسمنج رساند. 

از طریق فاینانس مسیر قطار تبریز تا تهران دوبانده و برقی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم از طریق فاینانس مسیر قطار تبریز تا تهران دو بانده و برقی شود که امسال کلید آن زده خواهد شد و با موافقت رهبر معظم انقلاب هزینه آن از طریق صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

پزشکیان با اشاره به سرمایه‌گذاری در پالایشگاه و پتروشیمی تصریح کرد: ۱۵۴ کیلومتر طول مسیر انتقال اتیلن از میاندوآب است که بخشی از این پروژه در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی پروژه خط اتیلن انجام خواهد گرفت که به تبع آن بیش از ۴ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

هر هفته یک وزیر مهمان مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی

این نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های نمایندگان استان برای انتقال آب از ارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: وضعیت و شرایط نمایندگان استان در مجلس بسیار زیاد و خوب است به طوریکه وحدت بین نمایندگان استان بیش از پیش است و ما هر هفته یک وزیر را به جلسه مجمع نمایندگان دعوت کرده و مشکلات استان را مطرح می‌کنیم، در حالی که قبلا وزراء چند ماهه وقت می‌دادند.

ذوب مس سونگون در ورزقان اجرایی می‌شود

وی ابراز کرد: با همکاری و وحدت بین نمایندگان مشکلات مس سونگون مورد بررسی است به طوریکه در این زمینه مدیر این مجموعه را تغییر دادیم تا عملیات ذوب را در خود استان انجام دهیم.

پرشکیان ادامه داد: برنامه اجرا و سرمایه‌گذاری نفلین سنیلیت را داریم تا به تبع آن خودکفایی، اشتغال و رونق اقتصادی را برای استان ایجاد کنیم.

وی با تاکید به اینکه اختلافات کمر جامعه را شکسته و نابودگر است، افزود: با وحدت و دست به دست هم دادن می‌توان گره‌های جامعه را باز کرده و پیش رفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بخش بهداشت و درمان کارهای بزرگی در کشور و استان انجام گرفته شده به طوریکه در ممقان، خسروشاه، سردرود، گوگان و غیره مرکز بهداشت و درمان ساخته شده است تا ساکنان آن مناطق برای درمان مسیر طولانی را طی نکنند و در شهر و منطقه خود درمان شوند.

وی افزود: نزدیک به ۷۰۰ آمبولانس خریداری شده و با پیگیری‌های نمایندگان مشکل پلاک ارس داشتن آنها حل خواهد شد.

پزشکیان بیان کرد: از طریق NGO، سیاست‌مداران، اساتید جلسات و مکاتبات فراوانی داشته تا بتوان با هم‌اندیشی‌ها تولیدات و کارخانه‌ها را در استان سرپا نگه داریم و جوانان را سرکار برد.

وی با تاکید به اینکه همه افکار و سلایق در جامعه باید دست در دست هم داده و با وحدت یک گام جلو برویم، گفت: مردم مطمئن باشند تا هر مقدار که بتوانیم جلو خواهیم رفت و تمام توان خود را برای حل مشکلات و گره‌های موجود جامعه خواهیم گذاشت./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار