مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: نشست معرفی کتاب با موضوع هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهید سید‌مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 07 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،معصومه حسنی‌خونسار، اظهار داشت: نشست معرفی کتاب با موضوع هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهید سید‌مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: در این نشست کارشناسان و کتاب‌خوانان پنج اثر از آثاری که در موضوعات مربوط به هنر انقلاب اسلامی در سال های اخیر منتشر شده‌اند، را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: این نشست با همکاری مشترک اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری روز دوشنبه، 20 فروردین‌ماه ساعت 10 صبح در سال جلسات کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار می‌شود.

حسنی خوانسار ادامه داد: 20 فروردین‌ماه یادآور عروج هنرمند سید‌مرتضی آوینی است که بنا بر پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری و با موافقت ایشان، این روز؛ به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

گفتنی است، شهید مرتضی آوینی در روز جمعه بیستم فروردین‌ماه سال 1372 هنگامی که برای تولید مجموعه‌ای جدید از "روایت فتح" به فکه،‌ منطقه‌ عملیاتی و الفجر مقدماتی به همراه گروه رفته بود، براثر انفجار مین به شهادت رسید، پیکر شهید سید مرتضی آوینی 22 فروردین با حضور مقام معظم رهبری و هنرمندان و نویسندگان تشییع و در بهشت زهرا‌(س) به خاک سپرده شد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار