جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهید قاضی نورالله شوشتری با حضور محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، و مدیران استانی و کشوری در شوشتر برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 09 April 2018

در این جلسه‌ محمد جوروند ابراز امیدواری کرد: استقبال از این کنگره بتواند انگیزه مدیران‌ را در شکل‌دهی این گونه برنامه‌ها افزایش دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: برگزاری کنگره بزرگداشت شهید قاضی نورالله شوشتری در شناخت بیش از پیش ویژگی‌های منحصر به فرد و معرفی آثار ارزشمند این شخصیت برجسته در میان مردم و علاقه‌مندان، تاثیر فراوانی خواهد داشت.

جوروند همچنین در این جلسه ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری و مشارکت در برگزاری این کنگره، از خرید کتب ارزشمند شهید علامه قاضی نورالله شوشتری و توزیع آن در روز برگزاری کنگره خبر داد و گفت: هدف ما از این همکاری بازشناخت بیش از پیش افکار و اندیشه‌های این علامه برجسته دینی است که متاسفانه در سال‌های گذشته کمتر به ایشان و آثار فاخرشان توجه شده است.

در این جلسه که آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، مدیران استان و شهرستان حضور داشتند صورت جلسه‌ای تنظیم و مصوب شدتا با همکاری همه‌ نهادها و ارگان‌های استان و شهرستان کنگره شهید قاضی نورالله شوشتری در تاریخ شش اردیبهشت 97 در شوشتر با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود.

شایان ذکر این که این کنگره همزمان با شوشتر در برخی نقاط دیگر کشور از جمله قم و اهواز نیز برگزار شود.

گفتنی است سید نورالله حسینی شوشتری (زاده: ۹۵۶ شهر شوشتر، درگذشت:۱۰۱۹ هند) معروف به قاضی نورالله شوشتری یا شهید ثالث، فقیه اصولی، متکلم جدلی، محدث رجالی و شاعر و عالم شیعه عهد صفویه بود .‌ مزار این عالم جلیل القدر در شهر "اگره" هندوستان است. از آثار بی‌شمار او می‌توان به احقاق الحق و ازهاق الباطل و مجالس المومنین به زبان فارسی اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بزرگداشت ، شوشتر ، کنگره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار