هزار و صد و هشتادمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:حمله مسلحانه به ساختمان یک مرکز مذهبی در اهواز/فرخ‌نژاد: آقای روحانی به خاطر شما آبرویی برایم نمانده/توضیحات محسن هاشمی درباره دیدارش با رهبری/واکنش چمران به رد شدن استعفای نجفی و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸ 09 April 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نگرانی آیت‌الله یزدی از افتتاح قهوه‌خانه در قم
آیت الله محمد یزدی قبل از ظهر یکشنبه در دیدار استاندار قم و مدیران این استان که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین قم برگزار شد گفت: اگر چه گلایه‌هایی نسبت به مسائل فرهنگی در شهر قم هست، اما با کارهایی که شده انتظار این است به مسائل فرهنگی شهر قم توجه بیشتری شود و شاهد بد حجابی در بعضی از قسمت‌های شهر نباشیم. قم از استان‌های پرتردد زائران است، همه این مسائل می‌طلبد تا مسئولان اطلاعاتی و امنیتی به این شهر توجه جدی کنند و اگر چه فعالیت‌هایی در این عرصه صورت گرفته است. وی با بیان اینکه افتتاح قهوه خانه در قسمتی از شهر به دلیل مشکلات فرهنگی و اجتماعی، نگرانی هایی برای دلسوزان استان به وجود آورده است، اظهار داشت: کسی منکر شادی مردم نیست، اما نباید این شادی به ناهنجاری و رقص و پایکوبی تبدیل شود به همین دلیل این مسئله و نظارت بر اماکنی مانند قهوه خانه‌ها نیازمند توجه بیشتری است.

آیت‌الله جنتی: مردم از دولت و وزراء طلبکار باشند
وی با اشاره به اینکه دشمن خارجی و داخلی همواره در صدد تضعیف ولایت فقیه است، گفت: برخی هر چه در توان دارند به کار می‌بندند تا ولایت فقیه را تضعیف کنند. این قدرت اگر تضعیف شود ستون پرقدرت انقلاب می‌خوابد و چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند. ولایت فقیه خیمه انقلاب را حفظ کرده است و تضعیف‌کنندگان ولایت فقیه خائنان به کشور، نظام و مردم هستند. دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری مخصوصاً سخنان ابتدای سال ایشان، افزود: من به ایشان عرض کردم این سخنرانی‌های شما از بهترین عبادات است. ایشان به خوبی همه‌ مشکلات و مسائل کشور را متوجه شده و برای آن راه حل‌های مقتضی در نظر می‌گیرند. همین موضوع اقتصاد مقاومتی که می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات در حال حاضر باشد، نشان از هوش بالا و رصد دقیق ایشان از مشکلات است. هر چند که متأسفانه به اندازه‌ی کافی مورد توجه متولیان امر قرار نگرفته است. جنتی افزود: مردم باید از دولت، وزراء و مسئولین طلبکاری کنند و بگویند چرا تولید خوابیده است؟ چرا این همه بیکاری وجود دارد. اگر سرمایه‌ها به کار بیافتد بیکاری هم برطرف می‌شود. کسانی هستند که می‌توانند جلوی قاچاق را بگیرند اما به ایشان مجال داده نمی‌شود.

آدرس مبهم «آشنا» از علت اصلی افزایش قمیت دلار
حسام‌الدین آشنا در صفحه توییتر خود نوشت : مشکل فقط چهار راه استانبول نیست؛ بخشی از مشکل 4 راهی است که به استانبول، اربیل، دوبی و ... منتهی می شود. مردم و دولت نه تسلیم بحران سازی اجتماعی دی ماه شدند و نه تسلیم بحران سازی اقتصادی، ارتباطی و اطلاعاتی اردیبهشت می شوند. ساعت پایتخت ایران هرگز به وقت شام تنظیم نخواهد شد.

احمدی نژاد می خواهد بر نتيجه برخی پرونده ها اثر بگذارد
بهمن کشاورز حقوقدان گفت: در خصوص فراخوان احمدی نژاد در مورد ارجاع پرونده های قضایی به او با اینکه ممکن است افرادی هم پرونده های خود را برای او بفرستند ولی در این مورد کاری از دست او بر نمی آید . اینکه چه کاری با این پرونده ها انجام می دهد، باید ماند و دید. تنها هدف احمدی نژاد با توجه به اقداماتی که قبلا هم انجام داده، مطرح شدن و مطرح باقی ماندن است. می خواهد توجه ها به سمت او جلب شود تا بتواند بر نتیجه برخی پرونده ها و دعاوی اثرگذاری کند. به نظر من کار او تشویش اذهان عمومی محسوب نمی شود و به اصلاح خود، به دنبال کمک به مردم است. این کار باتوجه به صحبت هایی که وی قبلاً در مورد مقامات مطرح کرده بود، حرکت آرامی محسوب می شود و اگر قرار باشد قوه قضاییه با وی برخوردی انجام دهد، باید در خصوص اظهارات او درباره مقامات باشد. /خبرگزاری برنا

الله‌کرم: یک فرد نظامی برای ریاست‌جمهوری شایسته‌تر است
حسین الله‌کرم در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که «اخیرا آقای پورمختار گفت «اگر یک نظامی رئیس جمهور شود، کشور را نجات می دهد». این صحبت او مورد تحلیل و ارزیابی های مختلف قرار گرفت، نظر شما چیست؟» گفت:
هر کسی می خواهد رئیس جمهور شود باید یکسری ویژگی هایی را داشته باشد، بر این اساس سابقه او مسئله دوم می شود. حالا اینکه یک نفر با سابقه نظامی می تواند کشور را نجات دهد، به مقطع زمانی و وضعیت کشور بستگی دارد. معتقدم امروز ایران یک قدرت منطقه ای است و اگر وظایف خود را انجام ندهد تجزیه می شود. در چنین وضعیتی فردی باید سکان اجرایی کشور را به دست گیرد، استراتژیک باشد، با این تعریف اگر مفهوم نظامی بودن، معنای استراتژیک بودن در درون خود دارد، من آن صحبت را قبول می کنم.

تلگرام تا پایان فروردین فیلتر می‌شود
محمدعلی پورمختار در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که «خودتان از چه پیام رسانی استفاده می کنید؟» گفت: من در حال حاضر از سروش استفاده می کنم اما قبلا از تلگرام استفاده می کردم و البته هنوز هم کانال تلگرامم فعال است. اما بعد از فیلتر شدن اخیر آن، تلگرامم را قطع کردم و به روابط عمومی‌ام هم اعلام کرده ام که کاملا آماده باشند؛ چرا که حداکثر مهلت آن پایان فروردین است.

اولین سوال از رئیس جمهور در سال ۹۷ کلید خورد
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت گفت: آشفتگی بازار ارز آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است و بر اساس این موضوع بیش از ۱۰۰ نماینده نامه سوال از رئیس جمهور را امضا کرده و نهایتاً این نامه تحویل هیئت رئیسه مجلس خواهد شد. با وجود چند سوال از رئیس جمهور و پس گرفتن امضا‌ها ۱۰۰ نماینده امضاکننده سوال از رئیس جمهور هم‌قسم شدند تا امضای خود را پس نگیرند. ?آشفتگی بازار ارز، مشکلات موسسات مالی و اعتباری، بیکاری جوانان و رکود اقتصادی از جمله عناوین طرح سوال از رئیس جمهور در سال ۹۷ است./خانه ملت

آملی لاریجانی: بنای پاسخگویی به احمدی‌نژاد را ندارم
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: رئیس قوه قضائیه ضمن تکذیب اظهارات رئیس‌جمهور پیشین درباره اموال و دارایی‌هایش عنوان کرد که بنای پاسخگویی به اظهارات احمدی‌نژاد را ندارم. محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با رئیس قوه قضائیه گفت: در این نشست طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مورد بررسی قرار گرفت که رئیس قوه قضائیه با شکل و شیوه اجرای این طرح مخالف بود و از جمله عنوان کرد که کمیته‌ای که برای بررسی این موضوع تشکیل شده باعث نقض وظایف قوه قضائیه می‌شود و استقلال این قوه را زیر سؤال می‌برد. پورمختار در پایان خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این در جلسه مباحثی در مورد ادعاهای محمود احمدی‌نژاد در باره اموال و دارایی‌های رئیس دستگاه قضا مطرح شد که آیت‌الله آملی لاریجانی این اظهارات را تکذیب کرد و عنوان کرد ما بنا نداریم که به این اظهارات پاسخ دهیم.

واکنش چمران به رد شدن استعفای نجفی
رییس سابق شورای شهر تهران گفت: آیا بیماری وعدم سلامت جسمی شهردار که به قول خود نجفی سه پزشک از ایشان کار نکردن و کناره گیری از کار را خواسته اند را چگونه می توان به مسائلی نسبت داد که به هیچ وجهی با استعفای شهردار تهران ارتباطی ندارد! چرا شورای شهر بیماری نجفی را انکار می کند؟ اینکه عده ای فشار درون گروهی برای ماندن ایشان دارند یا از میان اصلاح طلبان مایل به ماندن آقای نجفی درشهرداری نیستند مسائل و فشارهای درون گروهی خودشان است که به بیرون هیچ ارتباطی ندارد. آیا استعفای آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی هم تحمیل نظام بود.شورای شهر به جای شفاف سازی، فرافکنی می کند. شهری که بیش از شش ماه درخوابی طولانی بوده است نیازمند شهرداری مقتدر است./تسنیم

پرونده زاغری ربطی به مسائل مالی ایران و انگلیس ندارد
در پی انتشار ادعایی از سوی «ریچارد راتکلیف» همسر نازنین زاغری، تبعه ایرانی - انگلیسی مبنی بر اینکه مقامات قضایی ایران به وی گفته‌اند که علت اصلی زندانی‌‌ شدن همسرش، بدهی بریتانیا به ایران است، خبرنگار فارس از بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره سؤال کرد که وی پاسخ داد: خانم زاغری به عنوان شهروند ایرانی، از نظر دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به دلایل مختلف مجرم شناخته شده و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه شده و دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. وی افزود: هر آنچه در خصوص نوع اتهامات خانم زاغری و ارتباط دادن آن به برخی از مسائل روابط فیمابین ایران و انگلستان مطرح می‌شود، گمانه‌زنی‌های بی‌اساسی است که صحت ندارد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: هیچ ارتباطی بین محکومیت وی با روابط دوجانبه تهران و لندن وجود ندارد و این موضوع به مسائل و اختلافات مالی که در برخی حوزه‌ها بین ایران و انگلستان وجود دارد، نیز ارتباط پیدا نمی‌کند.

توضیحات محسن هاشمی درباره دیدارش با رهبری
رئیس شورای شهر تهران در مورد شایعات منتشر شده مبنی بر دیدار وی با رهبر معظم انقلاب توضیحاتی را ارائه کرد. محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در مورد شایعات منتشر شده در مورد دیدار وی با رهبر انقلاب گفت: دیدار بنده نیز با رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در رابطه با آثار و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفته و ما نظرات و دیدگاه‌های ایشان را جویا شدیم تا مانند زمان حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی که انتشار آثار و خاطراتش با مشورت مقام معظم رهبری بوده است، این روند ادامه یابد./ایسنا

فرخ‌نژاد: آقای روحانی به خاطر شما آبرویی برایم نمانده
حمید فرخ ‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جناب روحانی رییس جمهور گرامی، برای امثال من بخاطر حمایت از شما آبرویی پیش مردم نمونده، یه کم به فکر خودتون باشید.

نگرانی آیت‌الله یزدی از افتتاح قهوه‌خانه در قم/الله‌کرم: یک فرد نظامی برای ریاست‌جمهوری شایسته‌تر است/تلگرام تا پایان فروردین فیلتر می‌شود/آملی لاریجانی: بنای پاسخگویی به احمدی‌نژاد را ندارم

دیدار نوروزی عارف در سایه استعفای نجفی
رییس فراکسیون امید به رسم هر ساله امروز در محل بنیاد امور ایرانیان دیدار نوروزی را برگزار کرد. در این دیدار که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، شخصیت‌ها و فعالان سیاسی، اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس و برخی از اعضای کابینه دولت حضور داشتند که از جمله آنها می‌توان به زنگنه، سیف، محسن هاشمی، اکثر اعضای شورای شهر تهران، معاونان شهردار، تعدادی از معاونان پارلمانی دستگاه‌های مختلف، رییس سازمان تامین اجتماعی، ابطحی خانچی، توفیقی و نمایندگانی چون زهرا ساعی، فریده اولادقباد و فاطمه حسینی اشاره کرد. در گفت‌وگوهای فیمابین اعضای شورای شهر تهران با عارف رایزنی‌های فشرده‌ای درباره موضوع استعفای نجفی به چشم می‌خورد./ایسنا

حمله مسلحانه به ساختمان یک مرکز مذهبی در اهواز
ساعت 12:20 نیمه‌شب شب گذشته 18 فروردین‌ماه مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) اهواز مورد حمله مسلحانه قرار گرفت. حجت‌الاسلام محمد کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمله مسلحانه شب گذشته منافقان به مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز اظهار کرد: ساعت 10:10 شب گذشته 18 فروردین ماه یک شبکه منتسب به منافقان با پخش تصاویری از فعالیت‌های این مرکز تلویحاً ما را تهدید کرد. وی ادامه داد: سرانجام در ساعت 12:20 نیمه شب مرکز مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و تیراندازی شدیدی به مرکز شد. آن شبکه منتسب به منافقان نیز پس از این اقدام با انتشار کلیپ، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند. کعبی گفت: خوشبختانه این حمله مسلحانه خسارت جانی نداشته اما خسارت‌های مالی در پی داشته است. وی گفت: این شبکه سعی داشت که القا کند به مرکزی نظامی زیر نظر سپاه پاسداران حمله کرده در صورتی که مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) به هیچ وجه پایگاه نظامی نیست بلکه زیر نظر آیت‌الله کعبی فعالیت می‌کند./انتخاب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار