شهردار اهواز:
شهردار اهواز با بیان اینکه راه‌اندازی بخش خط یک پروژه قطار شهری اهواز به تأمین منابع مالی بسیار زیادی نیاز دارد، گفت: برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز به کمک‌های دولت نیاز است. هرچند دولت طی 12 سال گذشته، کمک‌هایی به این پروژه کرده است اما ما به کمک‌های بیشتری نیاز داریم.
کد خبر: ۵۸۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵ 09 April 2018

منصور کتانباف امروز دوشنبه (20 فروردین‌ماه) در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز و نخستین جلسه علنی شورا در سال 97، ضمن تسلیت جان باختن 11 تن از شهروندان اهوازی در حادثه آتش‌سوزی قهوه‌خانه نوارس اظهار کرد: امیدواریم مجروحان این حادثه هر چه زودتر لباس عافیت بر تن بپوشند و دیگر هیچوقت شهر اهواز چنین داغی که واقعا برای همه ما سخت بود، را به خود نبیند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه شورای شهر و کارکنان شهرداری اهواز تصریح کرد: از شهروندان اهوازی نیز به طور ویژه تشکر می‌کنم که با همدلی خود ما را در مسیر انجام وظایفی که بر گردن داریم، حمایت می‌کنند. در شش ماهی که گذشت، تلاش همه ما در مجموعه شهرداری این بود که حرکتی برای بهبود کیفیت ارائه خدمات در تمام حوزه‌هایی که وظایف ذاتی شهرداری است، داشته باشیم.

شهردار اهواز ادامه داد: کار خود را در شهرداری با این هدف آغاز کردیم و تلاش کردیم آنچه که از برنامه گذشته سال جاری باقی مانده بود را ابتدا اجرا کنیم و به اتمام برسانیم و همچنین برای سال جدید، برنامه‌ای منسجم و مناسب تدوین شود.

کتانباف عنوان کرد: نیاز بود تا پروژه‌های نیمه‌تمام ما بر اساس همان برنامه‌های گذشته تکمیل و فعال شوند که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و همچنین برای آغاز پروژه‌های جدید برنامه‌ریزی شد. ما توفیق داشتیم تقاطع غیرهمسطح انتهای خیابان امام را که کارخانه‌های فولاد را به هم متصل می‌کند، با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی و شهری کلنگ‌زنی کنیم. این پروژه هم‌اکنون فعال است و امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه شهر اهواز به پروژه‌های زیادی نیاز دارد تا از وضعیت فعلی خود خارج شود، گفت: برای سال جاری، آنچه که ترسیم کرده‌ایم این است که متعهد به پروژه‌هایی باشیم که بر اساس بودجه‌های مصوب شهر اهواز تعریف شده‌اند. بر اساس آنچه که قانون تصویب کرده است، هزینه شهر بر عهده شهروندان قرار دارد که بخشی از آن را به صورت مستقیم و بخشی دیگر را به صورت غیرمستقیم به شهرداری پرداخت می‌کنند. ما به شدت پیگیر این عوارض‌ هستیم که بتوانیم حقوق شهر را تأمین کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به پیگیری جدی شهرداری در بحث تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گفت: به جد پیگیر تقویت، تجهیز و احداث مجموعه‌های فرهنگی مانند سراهای محله هستیم. همچنین تلاش بر این است که بتوانیم در سال جاری بر اساس برنامه‌ها در مسیر انجام این کارهای فرهنگی که می‌تواند منشاء آموزش‌های شهروندی باشد، به درستی قرار بگیریم. امیدواریم تا پایان سال، شش سرای محله را تکمیل و بهره‌برداری کنیم که از این تعداد، امید است بتوانیم سه سرای محله را تا پایان سه ماهه نخست امسال به بهره‌برداری برسانیم.

کتانباف اظهار کرد: راه‌اندازی بخش خط یک پروژه قطار شهری اهواز به تأمین منابع مالی بسیار زیادی نیاز دارد. بر اساس قانون بودجه سال 97 شهرداری اهواز، 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این پروژه پیش‌بینی شده است که با پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، بخشی از این پول تأمین شد و اکنون پیگیر تأمین مابقی آن هستیم تا بتوانیم از این مسیر، بخشی از هزینه‌های فاز اول پروژ ه قطار شهری اهواز را تأمین کنیم. البته حتما برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز به کمک‌های دولت نیاز داریم. هرچند دولت طی 12 سال گذشته، کمک‌هایی به این پروژه کرده است اما ما به کمک‌های بیشتری نیاز داریم.

وی ادامه داد: امروزه در تمام دنیا، حمل و نقل عمومی یکی از اساسی‌ترین نیازهای شهری است که در اهواز توسعه و بهبود کیفیت حمل و نقل شهری را در برنامه داریم. در حوزه حمل و نقل عمومی اهواز، فعلا تنها از ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی برخوردار هستیم. البته بخش کمی از خطوط مینی‌بوس‌رانی نیز راه‌اندازی شده است. امیدواریم با افزایش تعداد وسایل نقلیه این ناوگان، که امروز تعداد آن نسبت به نیاز شهر ناچیز است، بتوانیم توسعه حمل و نقل عمومی شهری را داشته باشیم و 52 دستگاه اتوبوسی را که در اختیار ناوگان اتوبوسرانی هست را برای بهره‌برداری به بخش خصوصی بدهیم و همچنین 52 دستگاه اتوبوس دیگر را امسال، از محل‌هایی که دولت قول آن را به همه شهرهای کشور را داده است، تأمین کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به نیاز شهر اهواز به توسعه، بهبود، بازپیرایی و تنوع گونه‌های گیاهی فضای سبز شهری بیان کرد: خوشبختانه در شش ماه دوم سال گذشته در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شد و بیش از 100 هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهری کاشته شد. البته برنامه ما، رسیدن به 350 هزار اصله نهال است. سعی کردیم کاشت این نهالها در عرصه‌های جدید انجام نشود بلکه کاشت این نهالها در عرصه‌هایی انجام شد که زیرساخت‌ها و بستر لازم در آنجا فراهم بود تا بتوانیم تراکم گونه‌های گیاهی را در آن نقاط داشته باشیم. همچنین به دنبال تنوع گونه‌های گیاهی در فضای سبز شهری هستیم.

کتانباف ادامه داد: همچنین بحث بازسازی بافت‌های فرسوده شهر را حتما در سال جاری دنبال خواهیم کرد. ان‌شاءالله در این زمینه لوایحی را تقدیم شورای اسلامی شهر خواهیم کرد تا در بافت‌های فرسوده اهواز تخفیف‌های بیشتری را برای شهروندان قائل شویم.

وی عنوان کرد: به شرط انجام به موقع مناقصات ما و اینکه این مناقصات برنده‌هایی داشته باشند، امسال کلنگ‌زنی‌هایی را در بحث تقاطع‌های غیرهمسطح خواهیم داشت. متأسفانه پیمانکار پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید بندر از 28 اسفند، کار خود را تعطیل کرد و تا به امروز نیز کار خود را رسما شروع نکرده است. پیمانکار پروژه قطار شهری نیز نامه داده بود که تا اردیبهشت‌ماه، کار خود را تعطیل می‌کند. متأسفانه پیمانکاران بزرگ در کنار محاسن خود، معایب اینچنین نیز دارند.

شهردار اهواز بیان کرد: پروژه ساحل‌سازی در ساحل رودخانه کارون از محدوده پارک شهروند تا خروجی اهواز توسط سه پیمانکار در حال انجام است. قطعه اول این پروژه، 3800 متر طول دارد. همچنین طول قطعه دوم پروژه 5600 متر، و قطعه سوم نیز 4200 متر است. در این شش ماه، 26 مناقصه مربوط به موضوع خدمات شهری برگزار کردیم که کاری بسیار سخت بود و مسائلی بسیار پیچیده در کنار خود داشت.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار