معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام از ارائه خدمات به 13هزار و 149 مسافر در پست های استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 13 April 2018
 به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر علی اکبری اظهار کرد: از این تعداد 11 هزار و 769  نفر به پایگاه های ثابت و 1هزار و 380 نفر هم به پایگاه های سیار مراجعه کردند. 
 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ادامه داد : با استقرار ۱۰ پست ثابت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ورودی و خروجی استان و شهرستان ها، ۲ پست راهیان نور در مهران نقطه ایثار و دهلران منطقه شرهانی و ۹ پست سیار سحاب، در طول اجرای طرح به هموطنان ارائه خدمت  شد.
 
وی تصریح کرد: با همت و تلاش شبانه روزی جوانان  هلال احمر در ایام نوروز ۱۳۹7 در راستای تلاش برای آسایش هم میهمان در هجدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با شعار تلاش همگان برای بهبود رفتارهای ترافیکی از 28 اسفند سال 96 آغاز و تا 14 فروردین 97 پایان یافت، که با هدف ایمنی ، سلامت مسافران نوروزی ، پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز در استان ایلام  برگزار شد .
 
علی اکبری ادامه داد:  همچنین 1 هزار و  67 نفر از فضاهای دوستدار کودک تعبیه شده در کنار پست های نوروزی در استان ایلام بهره مند شده اند.
 
وی در ادامه با اشاره به آمار مراجعه کنندگان به ایستگاه های سلامت افزود: تعداد بهره مندان از ایستگاه های سلامت2هزار و 795  مورد بوده است.
 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام اضافه کرد: 263 نفر   مسافر نوروزی در خیمه های نماز سازمان جوانان هلال احمر در نقاط مختلف استان، اقامه نماز کردند.
 
وی در این خصوص گرفتن فشار و قند خون و ارایه مشاوره های پیشگیری از اعتیاد و ایدز را از جمله خدمات سلامت در پست های استان ایلام  برشمرد.
 
علی اکبری  با اشاره به فضاهای دوستدار کودک که در کنار پست ها  برپا شده، گفت: در این 16 روز 1  هزار 67  کودک از این فضا استفاده کردند.
 
وی گفت: فضای دوستدار کودک با کمک مربیان مهد کودک ، کارشناسان علوم تربیتی و روان شناسان طراحی شده و بازی ها و اشعار کودکان نیز به صورت هوشمند برگزار شد.
 
علی اکبری  با بیان اینکه خدمات پست های استان ایلام در نوروز  محدود به ارایه خدمات سلامت نبود،  گفت: 2 هزار  و 302 نفر، میثاق‌نامه کمپین «نه به تصادفات» را امضاء کردند. در این کمپین خطرات رانندگی به رانندگانی که به این پایگاه مراجعه می کردند منتقل شد.
 
وی تعداد افراد مراجعه کننده به پست نوروزی را 13149  نفر  و تعداد افراد مراجعه کننده به خیمه نماز را  263 نفر اعلام و تصریح کرد: در بخش ایستگاه سلامت از 2795 نفر
 
تست فشار خون گرفته شد و 1380 نفر از خدمات  طرح سحاب  (راهنمایی و معرفی مسافران در مکان های تفریحی و تاریخی با دوچرخه) بهره مند شدند .
 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان تعداد کودکان استفاده کننده از فضای دوستدار کودک را 1067 نفر و 
 اقلام توزیع شده بین مسافرین را شامل 3789 برگ نقشه،  5823 نسخه بروشور و 9308 قلم از سایر محصولان اعلام کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار