رئیس شورای شهرستان اهواز:
رئیس شورای شهرستان اهواز گفت: با بیان اینکه جمعیت روستاهای شهرستان اهواز (در سه بخش غیزانیه، اسماعیلیه و مرکزی) بالغ بر 136 هزار نفر است، اظهار کرد: از این تعداد حدود 45 هزار نفر فاقد آب شرب سالم و بهداشتی هستند.
کد خبر: ۵۹۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 12 April 2018

سعید مراونه با بیان اینکه جمعیت روستاهای شهرستان اهواز (در سه بخش غیزانیه، اسماعیلیه و مرکزی) بالغ بر 136 هزار نفر است، اظهار کرد: از این تعداد حدود 45 هزار نفر فاقد آب شرب سالم و بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه آب شرب یکی از بدیهی ترین و اساسی ترین نیاز یک فرد در زندگی است، گفت: پروژه آبرسانی سیدسلمان واقع در بخش مرکزی اهواز پس از بازدید استاندار مقرر بود در بهمن ماه ۹۶ به بهر برداری برسد و آب 11 روستا که در حاشیه دز قرار دارند را تامین کند.

رئیس شورای شهرستان اهواز افزود: این در حالی است که این کار تا کنون محقق نشده است علاوه بر این تاسیسات آبرسانی قلعه سحر با گذشت ۱۰ سال از کلنگ زنی آن تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مراونه با بیان اینکه این تاسیسات قرار بود آب ۱۶ روستا از روستاهای بخش مرکزی اهواز را تامین کند، گفت: با وضعیت موجود تا چند سال آینده این روستاها مجبور هستند آب مورد نیاز خود را از چاه‌ها و انهار کشاورزی تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش اسماعیلیه نیز وضعیت چندان مطلوب نیست، بیان کرد: روستای دب سعید فاقد شبکه لوله کشی ابرسانی است و آب شرب مورد نیاز خود را با تانکر تامین می‌کنند.

مراونه عنوان کرد: وضعیت در روستاهای سطامیه، سکینی، دب حردان، تخیتیه، رامزیه ۱و۲، طاهریه ۱و۲ و عزیبی خطوط انتقال آب شرب بسیار فرسوده و نیاز به تعویض دارد.

وی افزود: به طوری که در اکثر این روستاها به دلیل افت فشار بخش زیادی از مردم فاقد آب هستند و با مشکل آب مورد نیاز خود را تامین می کنند.

مراونه گفت: اهالی روستاهای قجریه ۱و ۲ نیز به دلیل فرسودگی خطوط انتقال آب و شکستگی‌های مکرر و افت فشار نیز با مشکل تامین آب مواجه هستند.

وی بیان کرد: با توجه به کم شدن حجم آب رودخانه کارون و سرازیر شدن فاضلاب‌های کلانشهر اهواز و پس آبهای کشاورزی به درون این رودخانه علاوه بر کمیت، کیفیت آب این روستاها نیز مطلوب نیست.

رئیس شورای شهرستان اهواز عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر اعضای شورای شهرستان اهواز و بازدید مسئولان از این روستاها تاکنون هیچگونه اقدامی برای رفع مشکل آب شرب این روستاها صورت نگرفته است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار