سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان با بیان این که باتوجه به عملکردم هیچکس نمی تواند بگوید که من مربی موفقی نبوده ام، گفت: پا پس نمی کشم و شانه خالی نمی کنم؛ می مانم تا فولاد قویتری بسازم.
کد خبر: ۵۹۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 13 April 2018

سیداکبر پورموسوی درباره دیدار تیمش برابر ذوب آهن و حواشی ایجاد شده در این دیدار از سوی برخی از هواداران، اظهار کرد: واقعا به دیل شرایط بد جوی، یک نیمه را از دست دادیم. در این دیدار به ویژه در نیمه اول به خاطر شرایط نامناسب آب و هوایی کسی تمرکز نداشت. در نیمه اول در جریان باد بودیم و در نیمه دوم نیز همین اتفاق برای ما تکرار شد که در عملکرد ما تاثیر گذاشت.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال چرا در این دیدار علی رغم این که بازی تساوی دنبال می شد و شما با حمایت هواداران می توانستید به گل دوم و برتری هم برسید ولی هواداران علیه تیم شعار سردادند؟ گفت: با ما با وجود شرایط بد جوی در نیمه نخست به گل رسیدیم و در نیمه دوم نیز کاملا به ذوب آهن فشار آوردیم. این را هم باید بگویم که حریف دست و پا بسته و کوچک نبود و نمی دانم چرا هواداران از دقیقه 60 به بعد شروع به فحاشی کردند. این هوادار فراموش کرده است که فولاد سال های گذشته در بازی های رفت و برگشت برابر ذوب آهن شکست می خورد ولی امسال در نیم فصل اول در خانه حریف به برتری رسیدیم و در نیم فصل دوم نیز برابر این تیم به تساوی دست پیدا کردیم. خود ما از این که بازی برگشت به تساوی کشیده شد، ناراحت هستیم اما نمی توانم زحمات بازیکنانم را نادیده بگیرم و بگویم کم کاری کردند. آن ها با تمام وجود بازی کردند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر امروز با یک بودجه اقتصادی، اینجای جدول هستیم، واقعا تلاش مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه بوده است. آن ها از نظر مالی و روحی و روانی به تیم کمک کردند و در کنار ما بوده اند و نباید زحمات شان نادیده گرفته شود ولی عده ای از هواداران احساساتی می شوند و شروع به فحاشی به من مربی و مدیرعامل می کنند. این هوادار حتی حق این که به بازیکن درون زمین هم فحاشی کند، ندارد. مگر هوادار این اجازه را دارد که به اعضای یک تیم و باشگاه و خانواده های آن ها توهین کند؟

وی ادامه داد: ما ابتدای فصل برنامه ای را برای خودمان مشخص کردیم، ضمن این که باشگاه نیز سیاستی را در دستور کار خود داشت و تلاش کردیم طبق همین سیاست گذاری پیش برویم و اکنون هم بیشتر از آنچه قرار بود امتیاز بگیریم، کسب کرده ایم، ضمن این که تیم را بومی تر و جوان تر هم کرده ایم. حتی نسبت به سه سال قبل نیز امتیازات مان بهتر است. فولاد اکنون ساختار پیدا کرده است و به نظر من صحیح نیست که این فولاد را با آن فولاد چهار سال پیش مقایسه کنند.

پورموسوی خاطرنشان کرد: این فولاد کلاس تیمی خود را از دست داده بود و ما آمدیم بازیکنان را جمع کردیم و دوباره به باور رسیدند و همچنین به نیروهای بومی مان اهمیت دادیم. اگر هواداران بخواهند این رویه را ادامه دهند و به اعضای تیم و باشگاه توهین کنند، من برای مسوولان استان متاسف هستم زیرا این هوادار احساساتی در حضور تمامی این مسوولان و نیروهای امنیتی به ما توهین می کند و نمی دانم وظیفه نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه چیست. اگر قرار است توهین بشنویم پس چرا نیروهای امنیتی در ورزشگاه هستند و آیا در شهرهای دیگر هم چنین اتفاقاتی رخ می دهد که توهین کنند و جلوی ماشین مدیرعامل را بگیرند و به او ناسزا بگویند؟

وی بیان کرد: وظیفه مدیرعامل باشگاه این است که بودجه تیم و باشگاه را مشخص و شرایط را برای تیم فراهم کند که خدا را شکر تاکنون تمام امکانات ما خوب بوده است و به دلیل همین امکانات و حمایت های اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این جای جدول هستیم. فولاد دارای ساختار و سیاست است و طبق همین ها پیش می رویم. من از روز اول هم گفتم که قرارداد من دو ساله است و تیمی که 85 درصد آن تغییر کرده است، چه انتظاری از آن می رود. آیا تیم های ذوب آهن، پرسپولیس، استقلال و پیکانی که بالای جدول هستند هم اینقدر تغییر داشته اند؟ این تیم ها همان تیم های قبلی هستند که از نظر هماهنگی در شرایط خوبی قرار داشتند. گله من از هواداران این است که نباید زود همه چیز را فراموش می کردند و نباید زحمات ما و اعضای باشگاه را زیر سوال ببرند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: جدا از این مسائل، بحث های داوری نیز وجود داشت و در برخی دیدارها ما متضرر شدیم که با این شرایط، تغییرات، مصدومیت ها و بدشانسی ها بازهم نسبت به سال های قبل جایگاه بهتری داریم و اینجای جدول هستیم. هر چند خودمان ناراحت هستیم که با تساوی برابر ذوب آهن، سهمیه آسیایی را از دست دادیم اما کم کاری نکردیم. به کدام بازیکن فولاد بی غیرت می گویند و کدام بازیکن ما بی غیرت است؟

وی افزود: می خواهم بدانم با آمدن من به فولاد، منافع چه کسی به خطر افتاد؟ قبل از این که با من مذاکره شود، این باشگاه با سه مربی دیگر پای میز مذاکره نشست و من چهارمین مربی بومی بودم که با فولاد مذاکره کردم و آیا باید یک مربی چشم رنگی بیاید، تا خیال برخی ها راحت شود؟ می خواهم ببینیم چنین مربی بیاید می خواهد چکار کند. آیا مثل من دلش می سوزد و به دنبال بومی گرایی است؟ خیر این مربی برایش این که خوزستان دارای فوتبالیست های جوان خوبی است، مهم نیست و به بومی گرایی هم فکر نمی کند.

پورموسوی ادامه داد: من ریسک بزرگی را انجام داده ام؛ در حالیکه دو پیشنهاد خوب بیرون از استان داشتم، به آن ها نه گفتم و ترجیح دادم در شهر و استان خودم کار کنم. همچنین یک تیم جوان، بومی و اقتصادی بستم و گفتم پای آن هم خواهم ایستاد و همین طور هم شد. هیچکس هم نمی تواند بگوید که پورموسوی مربی موفقی نبوده است. زیرا تیم هایی هستند که بیشتر از فولاد هزینه کردند و اکنون در رده های پایین تر از ما قرار دارند.

وی گفت: هواداران باید به این موضوعات توجه کنند و واقع بینانه درخصوص عملکرد فولاد صحبت کنند. من به هر مکانی که می روم، مردم از عملکردمان راضی هستند اما عده ای هوادار احساسی که نمی تواند خود را کنترل کنند و به دنبال منافع شان هستند به ورزشگاه می آیند و به تیم ناسزا می گویند که واقعا از مسوولان می خواهم با این عده برخورد کنند. اگر نمی توانند این کار را انجام کنند، پس ما باید دعا کنیم تا دیدارهای مان بدون حضور تماشاگر باشد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان بیان کرد: مگر ما در دیدار با پدیده در دقایق پایانی به گل نرسیدیم، پس چرا این هوادار در بازی با ذوب آهن از دقیقه 60 به بعد شروع به فحاشی به من مربی، مدیرعامل و بازیکن می کند و قصد برهم زدن تمرکز ما را دارد؟ فوتبال 90 دقیقه است و ای کاش از هواداران تیم های دیگر یاد می گرفتند که تا دقثیقه 90 از تیم خود حمایت کنند. هوادار واقعی ما تا دقیقه 90 تحمل می کند و آیا اگر ای نها به من توهین کنند، فکر می کنند من می گذارم و می روم؟ خیر در اشتباه هستند. من می مانم و می جنگم و برای فصل آینده، تیم قوی تری را می بندم.

وی عنوان کرد: من شانه خالی نخواهم کرد و پا پس نمی کشنم. می مانم تا فولاد قوی تری را بسازم. اگر آن روز گفتم استعفا می دهم، احساسم این بود که شاید عده ای می خواهند که من بروم ولی بعد دیدم همه از جمله مدیرعامل باشگاه، اعضای هیات مدیره، مدیر کارخانه فولاد و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از ما حمایت می کنند، پس یعنی از عملکرد من مربی راضی بوده اند. واقعا جا دارد از آقاس اژدری زاده و اعضای هیات مدیره بابت تمامی حمایت ها و امکاناتی که برای آرامش تیم فراهم کرده اند، قدرانی کنم.

پورموسوی بیان کرد: خدا را شکر از هدف مان و آنچه مدنظرمان بوده است، جلوتر هستیم و برای سال اول خوب کار کردیم، ضمن این که نیاز به حمایت بیشتر داریم و هواداران اصیل فولاد باید مراقب باشند زیرا عده ای بین آن ها رخنه کرده اند که به فکر منافع خودشان هستند که متاسفانه در حال تحت شعاع قرار دادن هواداران واقعی می باشند.

وی افزود: این عده هوادار احساسی می گویند خط قرمز ما فولاد است ولی آیا خط قرمز بودنشان یعنی از دقیقه 60 به بعد باید به تیم فحاشی کند؟ اگر هوادار می خواهد این گونه باشد ما آن ها را نمی خواهیم و به باشگاه نامه می دهیم که می خواهیم آخرین بازی فصل جاری مان در خانه برابر تراکتورسازی بدون حضور هوادار برگزار شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر ما کم کاری کرده ایم بعد به ما فحاشی کنند اما کسی کم کاری نکرده است. ما وظیفه مان این است که تا پیش از برگزاری یک دیدار تمامی شرایط را برای یک بازیکن فراهم کنیم که تا امروز نیز به همین صورت بوده است و تاکنون هم مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، خوب کار کرده اند. گناه ما این است که با نتایج و عملکردمان توقع این هوادار را بالا بردیم. به هر حال در یک مقطعی یک تیم وارد افت می شود و مگر اکنون همین تیم پرسپولیس که قهرمانی لیگ شده است در افت به سر نمی برد؟ آیا هوادارانشان به آن ها فحاشی می کنند؟

وی تاکید کرد: این توهین ها کاری از پیش نمی برد و هوادار باید همراه تیمش باشد. ما می خواهیم هواداران یار دوازدهم ما باشند نه این که یار دوازدهم حریفان مان باشند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار