کد خبر: ۵۹۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 14 April 2018
کدام قهرمان به لیگ یک سقوط می‌کند؟

تیم‌های در خطر سقوط لیگ برتر دارنده‌ی 12 عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی هستند.

در فاصله 2 هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران، خطر سقوط تیم‌های نفت تهران، استقلال خوزستان، سپیدرود رشت، سپاهان، پدیده و تراکتورسازی را تهدید می‌کند. تیم‌هایی که در مجموع 12 جام قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را در ویترین افتخارات‌شان گنجانده‌اند.

سپاهان با 5 قهرمانی لیگ و 4 قهرمانی جام حذفی پرافتخارترین تیم حاضر در منطقه پایین جدول است و استقلال خوزستان هم آخرین تیم شهرستانی قهرمان لیگ برتر محسوب می‌شود. تراکتورسازی هم یک جام قهرمانی رقابت‌های حذفی را در کارنامه‌اش دارد و نفت تهران قهرمان فصل گذشته جام حذفی است که در بهار 96 با مربیگری علی دایی جام قهرمانی را در استادیوم خرمشهر بالای سر برد.

نفت تهران در حال حاضر نزدیک‌ترین تیم به سیاه‌جامگان است و با توجه به دو بازی سخت برابر پارس جنوبی و ذوب‌آهن بیش از سایر تیم‌های پایین جدولی سایه‌ی سقوط را حس می‌کند. بازی هفته آینده بین استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان، دیگر بازی سرنوشت ساز لیگ هفدهم است که بین قهرمانان ادوار چهاردهم و پانزدهم لیگ برتر انجام می‌شود و برنده این مسابقه می‌تواند در هفته بیست‌ونهم حضورش در فصل آینده لیگ را تثبیت کند.

پدیده مشهد با توجه به بازی آینده برابر سیاه‌جامگان مشهد، همچنین تراکتورسازی به پشتوانه‌ی فاصله شش امتیازی با نفت تهران، شاید کمتر از سایر تیم‌های پایین جدولی احساس خطر کنند، اما سپیدرود رشت برای آن‌که کارش به هفته پایانی کشیده نشود، باید در بازی بعدی از فولاد خوزستان امتیاز بگیرد.

در مجموع شرایط جدول به گونه‌ای است که نتایج دیدارهای هفته بیست‌ونهم می‌تواند نام دومین تیم سقوط کننده را مشخص کند تا سایر تیم‌ها نفس راحتی بکشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار