مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 از آغاز خرید گندم و کلزا در سال زارعی 97-96 خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 15 April 2018

سیاوش حسین پور با بیان این‌که در سال گذشته قریب به یک میلیون و 353 هزار تن گندم از كشاورزان استان خريداری و ذخیره‌سازی شد، اظهار کرد:در سال ‌جاری نیز برابر با پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، توليد گندم در این استان بالغ بر یک میلیون و 200 هزار تن خواهد بود.

وی افزود: شرکت غله وخدمات بازرگانی استان خوزستان نسبت به خرید گندم کشاورزان که توسط بخش خصوصی و غیر دولتی خریداری نشده، اقدام می‌کند و گندم تحویلی را در سیلوها و مراکز ذخیره‌ای استاندارد گندم، ذخیره سازی خواهد کرد.

حسین پور تصریح کرد: امسال نیز همانند سال قبل در کنار خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خوزستانی، خرید تضمینی دانه روغنی (کلــزا) را نیز بر عهده خواهیم داشت و با وجود این‌که سیستم خرید و شرایط کلزا با گندم کاملا متفاوت است، توانستیم آمادگی لازم برای خرید تضمینی کلزا در شرکت و سیلوهایی که قرار است مبادرت به خرید از کشاورزان محترم خوزستانی کنند را بدست بیاوریم و این شرکت بر همین اساس تاکنون اقدام به خرید 11 هزار و 200 تن گندم و 8 هزار تن کلزا کرده است.

وی با اشاره به این‌که امسال نیز از تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید برای شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه4 استفاده خواهیم کرد، افزود: با جلساتی که با مسئولین تعاون روستایی استان برگزار کردیم هماهنگی‌های لازم برای شروع به موقع و بدون وقفه خرید در سراسر خوزستان انجام شده است.

مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4، بانک کشاورزی استان را به عنوان بانک عامل پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان اعلام و خاطرنشان کرد: زارعین محترم در صورت نداشتن شماره حساب در این بانک، لازم است در اسرع وقت به یکی از شعب این بانک جهت افتتاح و دریافت شماره حساب مراجعه کنند.

حسین پور تصریح کرد: مراکز خرید تضمینی گندم استان، متناسب با سطح زیر کشت و میزان برداشت گندم و کلزا درسطح استان پراکنده شده و در راستای تسهیل و تسریع روند تحویل گندم و کاهش هزینه حمل و احترام به وقت کشاورزان عزیز و زحمتکش، گندم شهرستان‌های تابعه در همان شهرستان خرید و ذخیره‌سازی می‌شود.

وی به قیمت خرید گندم تضمینی از کشاورزان اشاره کرد و گفت: امسال قیمت گندم معمولی با افت چهار درصد مفید و دو درصد غیر مفید به قیمت 13000 ریال و گندم دوروم را با افت مشابه با نرخ 13300 ریال خریداری می‌کنیم.

حسین پور ادامه داد: کشاورزانی که گندم تولیدی خود را به سیلوهای استاندارد دولتی و بخش خصوصی تحویل دهند، علاوه بر وجه گندم به صورت میانگین مبلغ 150000 ریال برای هر تن کرایه حمل از شرکت غله دریافت می‌کنند .

وی با اشاره به این‌که علاوه بر خرید گندم توسط دولت، بخش خصوصی نیز در این امر وارد شده است، افزود: مطابق سیاست‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14 گانه کشور، بخش خصوصی نیز مبادرت به خرید و ذخیره سازی گندم به صورت مستقیم از کشاورزان خواهند کرد و سیاست دولت نیز تشویق و حمایت از بخش غیردولتی جهت ورود به این مقوله مهم است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار