رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر:
رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: اگر کیفیت کالای ایرانی ضعیف باشد، دانشگاه‌ها به طور مسلم با همکاری صنعت می‌توانند به افزایش کیفیت کالا کمک کنند تا در چرخه رقابت بین کالاهای داخلی و خارجی، کالاهای داخلی برنده شوند.
کد خبر: ۵۹۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 15 April 2018

لطف‌الله خواجه‌پور با بیان اینکه شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) می‌تواند نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کشور داشته باشد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق تربیت نیروی ماهر و همچنین انجام پژوهش‌ها در راستای افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل به تحقق این شعار کمک کنند.

وی افزود: اگر کیفیت کالای تولیدی ضعیف باشد، دانشگاه‌ها به طور مسلم با همکاری صنعت می‌توانند به افزایش کیفیت کالا کمک کنند تا در چرخه رقابت بین کالاهای داخلی و خارجی، کالاهای داخلی برنده شوند.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه دومین موضوعی که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، مصرف است، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند برای تامین کالاهای مصرفی خود اعم از مصرف روزانه و تجهیزات موردنیاز آزمایشگاهی، اداری و رفاهی از کالاهای تولید داخل استفاده کنند.

خواجه‌پور با اشاره به نقش پررنگ فرهنگ‌سازی دانشگاه‌ها در جامعه، تصریح کرد: دانشگاه‌ با برگزاری برنامه‌ها و روشنگری و افشای اهمیت حمایت از تولید داخل می‌توانند نقش بسزایی در زمینه فرهنگی و آموزشی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه‌ به طور مستقیم با جمعیت جوان روبرو است که نیرو‌هایی هستند از این مسیر مهارت پیدا می‌کنند و وارد زندگی می‌شوند، به طور مسلم می‌تواند در ابعاد مختلف نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا کند؛ این نیروهای جوان را آموزش دهد و در آموزش‌های خود زمینه‌های فرهنگی لازم را مهیا کند تا رفتار جوان با این فرهنگ تغییر کند.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خاطرنشان‌کرد: باید استفاده از کالای ایرانی به صورت یک فرهنگ درآید؛ اگر کالاهای ایرانی نقص‌ها و ضعف‌هایی نسبت به کالاهای خارجی داشته باشند، تلاش شود که این ضعف‌ها برطرف شود که یکی از کارهایی است که دانشگاه می‌تواند انجام دهد.

خواجه‌پور گفت: در دانشگاه خرمشهر نیز جلساتی را تشکیل خواهیم داد و راهکارهایی که می‌توانیم در تحقق این شعار قدم برداریم را در این جلسات مشخص می‌کنیم تا به شکل اجرایی درآید.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار