رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تبعات اجتماعی ناشی از خشکسالی در حوزه بهداشت و درمان گفت: قطع برق در بخش بستری می‌تواند معضلات زیادی برای بیماران ایجاد کند و خواستار ورود تمام دستگاه‌های ذیربط برای به حداقل رساندن این مشکل هستیم.
کد خبر: ۵۹۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 15 April 2018

ایرج نظری در نشست شورای سلامت خوزستان که امروز (یکشنبه 26 فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در جلسات شورای سلامت استان، موضوع آب بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مسئولان به این نتیجه رسیده اند که باید به صورت جدی وارد این حوزه شوند و مشکلات را حل کنند. سال گذشته با اقدامات صورت گرفته، مشکل آب برخی مناطق ما مرتفع شد.

وی با اشاره به آغاز هفته سلامت از اول اردیبهشت ماه تصریح کرد: باید در راستای ارتقای کیفی سلامت تلاش شود که در این جهت از شهرداری برای تبلیغات میدانی و از صدا و سیما برای تبلیغات و آموزش همگانی تقاضای همکاری داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی "پوشش همگانی سلامت برای همه و همه جا است". متأسفانه در سال جاری با خشکسالی مواجه شده‌ایم که در این راستا کمیته بهداشت ستاد مبارزه با خشکسالی در سطح خوزستان تشکیل شده است.

نظری با اشاره به برگزاری اولین مجمع سلامت خوزستان در زمستان سال گذشته، افزود: تشکیل این مجمع خوشبختانه شروعی خوب بود که برنامه‌های خوبی نیز در این مجمع اجرا شد. آغاز اجرای این برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها نیز پس از تعطیلات نوروزی امسال است. امید است که مجمع سلامت خوزستان به جد پیگیر باشد و همه ارگان‌ها و نهادها با جدیت وارد حوزه سلامت شوند.

وی به تبعات اجتماعی ناشی از خشکسالی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در بخش‌های بستری و بیمارستانی ما قطع برق می‌تواند معضلات بسیار زیادی برای بیماران ایجاد کند. این موضوع نیازمند کمک از سایر بخش‌ها است تا بتوانیم بروز چنین مشکلی را به حداقل برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: متأسفانه سیستم‌های ما فرسوده هستند. در بخش فنی دانشگاه پیگیر این موضوع است تا حتی‌الامکان مرتفع شود. حتما سایر دستگاه‌های ذیربط باید در این زمینه به ما کمک کنند تا مشکلی برای بیماران ایجاد نشود.

نظری با تأکید بر لزوم پرداختن به موضوع غذا توسط شورای سلامت استان اظهار کرد: همین مسائل و مشکلاتی که در حوزه آب وجود دارد، را در بخش غذا نیز داریم اما کمتر به آن پرداخته می‌شود. مسائل و معضلات مربوط به بخش غذا باید در سال جاری به جد و به طور ویژه دیده شود.

وی بیان کرد: موضوع دیگر آلاینده‌های صنعتی است که قطعا سلامت مردم را به خطر می‌اندازند. و امید است بحث آلاینده‌های صنعتی نیز در سال جاری نیز به صورت پررنگ‌تر در شورای سلامت خوزستان بررسی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار