سرپرست فرمانداری اهواز عنوان کرد:
سرپرست فرمانداری اهواز گفت: در غرب و شرق اهواز بیش از 9 هزار نفر ساکن در مناطق فاقد لوله‌کشی آب و یا دارای نقص در سیستم آبرسانی در معرض خطر هستند.
کد خبر: ۵۹۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 15 April 2018

نبی‌الله خون‌میرزایی در نشست شورای سلامت خوزستان که امروز (یکشنبه 26 فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در غرب و شرق اهواز بیش از 9 هزار نفر جمعیت در معرض خطر ساکن هستند که یا در مناطق فاقد لوله‌کشی و یا در مناطق دارای نقص در سیستم آبرسانی زندگی می‌کنند. این مناطق عمدتا در مسیر روستاهای غیزانیه و منطقه قلعه سحر هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارشها از جلسه پیشین ما در منطقه غیزانیه، بنا بود مشکل آبرسانی به غیزانیه با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت ملی مناطق نفخیز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان مرتفع شود. در این راستا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تأمین 30 کیلومتر خط لوله را متعهد شد که تاکنون 10 کیلومتر از آن را تحویل داده است و مابقی تعهد تاکنون عملیاتی نشده است.

سرپرست فرمانداری اهواز تصریح کرد: در حال حاضر تأمین آبرسانی به 10 روستای اهواز در مسیر جاده اندیمشک آماده بهره‌برداری است و تعدادی از روستاها نیز در فاز دوم این طرح قرار گرفته‌اند که تقاضا داریم تا قبل از سفر آتی وزیر نیرو به استان خوزستان، جلسه‌ای با موضوع کلان طرح انتقال آب غدیر و طرح آبرسانی به روستاهایی از جمله روستاهای منطقه قلعه سحر برگزار شود.

خون‌میرزایی با اشاره به اهمیت آهک‌پاشی به مخازن آبی بیان کرد: تقاضا داریم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دستور دهد که مراکز بهداشت با هماهنگی بخشداران، بازدیدهای مشترکی از وضعیت آب شرب روستاها داشته باشند تا کسی نتواند از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند.

به گزارش ایسنا، همچنین در این نشست کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: برنامه‌های خاصی مدنظر شرکت‌های آب و فاضلاب و شرکت‌های برق درباره آموزش همگانی در خصوص خشکسالی و بهینه‌سازی مصارف آب و برق است که این برنامه‌ها باید در صدا و سیما پخش شوند.

وی افزود: در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب و برق و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در این باره، دو جلسه در اداره کل مدیریت بحران خوزستان با مسئولین صدا و سیمای استان برگزار شده و فردا نیز جلسه دیگری خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: رؤسای کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان باید هر دو هفته یکبار جلسه کمیته بهداشت و درمان خشکسالی را در حوزه‌های خود تشکیل دهند و با توجه به اینکه محوریت کار با دانشگاه علوم پزشکی اهواز است، گزارش‌های این کمیته‌ها باید به این دانشگاه ارائه شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: هدف از ارائه این گزارش‌ها بررسی در جلسات مدیریت بحران و کمیته خشکسالی استان و تصمیم‌گیری بر اساس آنها است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آب شرب ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار