تابناک گیلان / نتایج به دست آمده در هفته بیست و هشتم هر چند معادله انتهای جدول را به طور کامل حل نکرد اما وضعیت ماندن و یا رفتن تیم های قعرنشین را مشخص کرد.
کد خبر: ۵۹۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 16 April 2018

تابناک گیلان / نتایج به دست آمده در هفته بیست و هشتم هر چند معادله انتهای جدول را به طور کامل حل نکرد اما وضعیت ماندن و یا رفتن تیم های قعرنشین را مشخص کرد.

به گزارش "ورزش سه"، پس از مسجل شدن سقوط تیم سیاه جامگان به لیگ دسته اول فوتبال ایران، این هفته ها تیم های حاضر در قعر جدول رده بندی جنگ خود را برای باقی ماندن بین لیگ برتری ها آغاز کردند و نبرد شانه به شانه آنها باعث شد تا تعیین آخرین تیم سقوط کننده به هفته های پایانی کشیده شود. نکته جالب در این باره اینکه یکی از اتفاقات عجیب و غریب لیگ هفدهم تعداد زیاد تیم هایی است که احتمال دارد راهی دسته اول لیگ برتر شوند و در صورتی که معجزه فوتبال این بار در لیگ ایران اتفاق بیفتد برای اولین بار 8 تیم احتمال لیگ یکی شدن دارند.

 

با بررسی وضعیت سقوط تیم های حاضر در قعر جدول رده بندی همراه ورزش سه باشید:

پانزدهم – نفت تهران – 24 امتیاز

 

پس از شکست این تیم در بازی روز گذشته اکنون نفتی ها را محتمل ترین تیمی می دانند که به عنوان سهمیه دوم لیگ برتر راهی دسته اول می شود. زردپوشان که دو فصل اخیر را با شرایط بسیار عجیب و بدی پشت سر گذاشتند پس از حضور هومن افاضلی به عنوان سرمربی موفق شدند بازی های امیدوار کننده ای به نمایش بگذارند اما وضعیت بد این تیم باز هم مانع از موفقیت آنها شد و این روزها می بینیم که با انبوهی از بازیکنان نامدار و باتجربه به قعر جدول چسبیده اند.

با پیروزی تیم هایی همچون سپیدرود و پدیده، شاگردان افاضلی برای باقی ماندن در لیگ برتر یک معجزه تماما فوتبالی می خواهند. آنها باید در هر دو دیدار پیش روی خود به پیروزی برسند تا با چاشنی شانس بتوانند همچنان لیگ برتری باقی بمانند. نفتی ها اما برای این کار وضعیت سختی خواهند داشت. آنها در دو هفته پایانی، در بازی اول باید در جم با تیم پارس جنوبی رقابت کنند و در آخرین دیدار خود با ذوب آهنی روبرو شوند که در کوران رسیدن به سهمیه آسیایی قرار دارد.

چهاردهم – استقلال خوزستان – 27 امتیاز

 

قهرمان سابق لیگ برتر در بهترین زمان ممکن از خواب زمستانی بیدار شد و با کسب امتیازاتی حساس در هفته های اخیر موفق به کندن از رتبه پانزدهم جدول شد. شاگردان ویسی که آنها هم از وضعیت بدی در دو فصل اخیر بهره می بردند از همان هفته های ابتدایی به عنوان نامزد سقوط شمرده می شدند و اتفاقا اغلب هفته ها را نیز به عنوان یکی از تیم های قعرنشین حضور داشتند اما چند بازی اخیر این تیم و کسب امتیازات حساس باعث شد تا آنها 27 امتیازی شوند و امیدی برای ادامه حضور داشته باشند.

استقلالی های خوزستان به مانند نفتی ها یک بازی سخت و یک بازی معمولی در دو هفته پایانی دارند. آنها در دیدار ابتدایی باید رودرروی سپاهانی قرار بگیرند که وضعیت بسیار بدی دارند و برای فرار از منطقه خطر و راحت تر کردن خیال خود باید برابر آبی پوشان جنوب به برتری برسند. پس از این بازی سخت آنها در هفته پایانی برابر صنعت نفت آبادان قرار می گیرند که این روزها نه استرس سقوط دارند و نه به فکر آسیایی شدن هستند و با این حساس دیدار پایانی آبی پوشان یک بازی با طعم کسب سه امتیاز دیده می شود.

سیزدهم – سپیدرود رشت – 29 امتیاز

 

بهترین اتفاق ممکن این روزها در بازی های خانگی گیلانی ها می افتد. علی کریمی و تیمش وقتی دیدند یارای رقابت با تیم های بزرگ در بازی های خارج از خانه را ندارند به ناچار سعی کردند تا حداکثر استفاده را از بازی های خانگی ببرند و اتفاقا در این راه نیز موفق بودند تا حد زیادی نیز خیال خود را راحت کردند. آنها در حالی که خبر از اهمیت کسب حتی یک امتیاز دارند بازی های خانگی خود را با پیروزی پشت سر کی گذارند تا اکنون با 29 امتیاز چند قدمی خود را از محدوده سقوط دور کنند. رشتی ها با کسب یک امتیاز دیگر می توانند قطعا خود را لیگ برتری بدانند.

آنها در دو دیدار اخیر خود باید در رشت و تهران به میدان بروند. در بازی ابتدایی باید با فولاد خوزستان در ورزشگاه سردار جنگل رشت روبرو شوند. دیداری که قطعا حساس به نظر می رسد چرا که فولادی ها یکی از تیم هایی هستند که امید آسیایی شدن دارند و به همین دلیل با امید به کسب سه امتیاز پا به گیلان می گذارند. این بازی همان دیداری است که شاگردان علی کریمی به دنبال کسب آخرین امتیازهای حیاتی خود هستند چرا که در بازی آخر سرخ پوشان شمال باید در تهران به مصاف تیم قهرمان بروند و از آنجایی که قرار است جشن قهرمانی پرسپولیسی ها پس از پایان این بازی گرفته شود اصلا بعید نیست آنها با تحت فشار قرار دادن سپیدرودی ها به آخرین پیروزی خود برسند تا جشن خود را لذت بخش تر کنند.

دوازدهم – سپاهان اصفهان – 29 امتیاز

 

 

قطعا اگر کسی اطلاعی از بازی های لیگ برتر نداشته باشد و جدول رده بندی را مشاهده کند درگیر حضور سپاهانی ها در رده یازدهم جدول می شود و به همین دلیل آن را اشتباه می پندارد. رکورددار قهرمانی در لیگ برتر ایران در لیگ هفدهم اصلا از وضعیت مناسبی برخوردار نبود و به همین دلیل بازی به بازی پایین تر می آمد تا اینکه به عنوان یکی از نامزدهای سقوط شمرده شد. سپاهانی ها که یکی از تیم های 29 امتیازی جدول رده بندی هستند حتی در صورت ادامه بدشانسی های خود می توانند برای اولین بار به دسته اول برسند.

آنها در دو دیدار اخیر خود ابتدا باید در خانه از استقلال خوزستان پذیرایی کنند. دیداری که یکی از فینال های دو هفته پایانی محسوب می شود. آنها در صورت کسب امتیاز از این دیدار می توانند خود را قدرتمند و آماده حضور در لیگ هجدهم کنند اما در صورتیکه نتوانند برابر این تیم امتیاز کسب کنند باید پراسترس ترین هفته پایانی خود را در تاریخ لیگ برتر پشت سر بگذارند. در دیدار پایانی نیز در دیداری حساس باید در تهران با استقلال شفر مسابقه دهند. دیداری که سه امتیاز آنها می توانند ضمانت حضور آبی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

یازدهم – پدیده مشهد – 29 امتیاز

 

دومین تیم مشهد نیز از جمله تیم های مریض لیگ هفدهم محسوب می شود. اتفاقی که باعث شد تا این تیم که در 10 هفته ابتدایی عملکردی خیره کننده داشته باشد به یک باره سیر سقوطی خود را با بیشتر سرعت آغاز کزد و این روزها به دنبال کسب امتیاز برای ادامه ماندگاری خود هستند. آنها روز گذشته در دیداری فوق العاده حساس برابر نفت تهران به میدان رفتند و در نهایت توانستند به سه امتیازی مهم دست پیدا کنند. سه امتیازی که باعث تا آنها امید خود را برای لیگ برتری ماندن بیشتر از هر زمان دیگری ببینند.

شاگردان رضا مهاجری باید در دو هفته پیش رو، ابتدا در مشهد برابر تیم سیاه جامگان یا همان دربی مشهد قرار بگیرند. البته این احتمال می رود که سیاه جامگان به عنوان یکی از تیم های سقوط کننده انگیزه ای برای حضور در بازی های باقی مانده نداشته باشد اما دربی بودن این دیدار باعث می شود تا آنها برای پیروزی بر تیم همشهری پا به میدان بگذارند و به همین دلیل می توان این بازی را نیز مشهدی های سپیدپوش سخت دانست. پدیده ای ها در آخرین بازی باید در تبریز برابر تیم بی انگیزه گسترش فولاد قرار بگیرند و این بازی هم می تواند آنها خوشحال کند و با کسب سه امتیاز حساس آنها را همچنان لیگ برتر نگه دارد.

دهم – تراکتورسازی تبریز – 30 امتیاز

 

تراکتوری ها نیز یکی از تیم های غیرقابل باور جدول رده بندی هستند. آنها که تاکنون تنها موفق به کسب 30 امتیاز شدند در دو بازی پیش روی خود باید با امتیاز زمین را ترک کنند تا اسیر بدشانسی های رایج در فوتبال نشوند. آنها که خیال راحت تری نسبت به رقبای دیگر خود دارند در صورت شکست خود در هر دو دیدار ممکن است با بداقبالی محض و در تفاضل گل خود را لیگ یکی بدانند و به همین دلیل شاگردان ساغلام به خوبی می دانند که در هر دو دیدار پیش رو باید به برتری برسند.

تبریزی ها در بازی اول خود باید در خانه برابر صنعت نفت آبادان قرار بگیرند. دیداری که با توجه به عدم حساسیت برای نفتی های آبادان می توانند به کسب امتیازات لازم از این بازی امیدوار باشند. آنها در دومین بازی خود نیز باید در اهواز به مصاف فولاد خوزستان بروند. دیداری که با توجه به حضور فولادی ها در بین تیم مدعی آسیا، می تواند برای تراکتورسازان سخت باشد اما کسب یک امتیاز از دو دیدار را می توان موردی کاملا در دسترس برای سرخ پوشان تبریزی دانست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار