تیم‌های پرسپولیس و استقلال در حالی در روز دوم از هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبای خود خواهند رفت که صعودشان قطعی شده اما هر دو تیم به دنبال آن هستند تا به عنوان تیم صدرنشین از گروه‌شان به مرحله حذفی برسند.
کد خبر: ۵۹۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 16 April 2018

آنا - حمیدرضا نقیبی؛ هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری 4 دیدار در غرب این قاره آغاز می‌شود که دو نماینده کشورمان در 2 دیدار امروز به مصاف حریفان قطری و عربستانی خود می‌روند.

پرسپولیس - السد قطر

سرخ‌پوشان فوتبال ایران در این بازی به دنبال انتقام شکست 3 بر یک دور رفت هستند تا بتوانند در هفته آخر به صدر جدول برسند. باخت در خانه السد موجب شد تا این تیم به رده دوم جدول برود و اگر چه با شکست نماینده قطری‌ها در خانه نسف قارشی ازبکستان، پرسپولیس هم امتیاز تیم نخست شده بود ولی تساوی در خانه نماینده ازبک‌ها این فرصت را به السد داد تا با پیروزی بر الوصل زنگ تفریح گروه C از نماینده ایران دو امتیاز جلو بیفتد و حالا شاگردان برانکو برای صدرنشینی باید برابر نماینده قطری‌ها برنده شود.

السد از 4 بازیکن خارجی استفاده می‌برد که سرشناس‌ترین آنها ژاوی هرناندز ستاره‌ نه چندان دور بارسلوناست. بازیکنی که در تنها شکست السد برابر نسف قارشی غایب بود. مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش کشورمان دیگر بازیکن این تیم است. نماینده قطری که هدایت آن بر عهده مانوئل فریرا پرتغالی است، از دو ملی‌پوش الجزایری هم در ترکیب خود استفاده می کند. بغداد بونجاح که در بازی رفت 2 بار بیرانوند را تسلیم خود کرد با 7 گل برترین گلزن لیگ قهرمانان است. یوغورطه حمرون مهاجم الجزایری السد هم تا اینجا یک گل و یک پاس گل داشته است.

در سمت مقابل پرسپولیس که قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده در بازی امروز با حمایت هواداران خود امید زیادی دارد تا برنده شود. اگر چه فرشاد احمدزاده و محسن ربیع‌خواه مصدوم هستند و به احتمال زیاد شاهد حضور محسن مسلمان در ترکیب اولیه پرسپولیس در بازی امروز خواهیم بود. گادوین منشا نیجریه‌ای و بشار رسن عراقی دو بازیکن خارجی پرسپولیس هستند که البته نقش چندانی در موفقیت‌های این فصل پرسپولیس نداشته‌اند. علی علیپور با 3 گل زده برترین گلزن سرخ‌پوشان ایرانی در آسیاست. اگر چه او کمی در هفته‌‌های اخیر موتور گلزنی‌اش کند شده ولی انتظار می‌رود که امروز بتواند با عبور از خط دفاعی السد عامل پیروزی تیمش شود.

در حالی که برانکو اعلام کرده که فرقی نمی‌کند تیمش در مرحله بعد با چه تیمی بازی می کند تا با این کار فشار روانی را از روی بازیکنانش بردارد اما نماینده کشورمان برای آنکه با الاهلی عربستان در مرحله حذفی مواجه نشود و ناچار به انجام بازی در زمین ثالث نگردد باید از سد السد عبور کند تا در ورزشگاه آزادی میزبان الجزیره امارات شود و حداقل در یکی از دو بازی مرحله حذفی از حمایت هواداران متعصب خود بهره ببرد.

برنامه مسابقات گروه C

دوشنبه 27 فروردین 97

پرسپولیس ایران - السد قطر ساعت 19:30

الوصل امارات - نسف قارشی ساعت 19:30

جدول گروه C

1- السد قطر 12 امتیاز

2- پرسپولیس ایران 10 امتیاز

3- نسف قارشی ازبکستان 7 امتیاز

4- الوصل امارات بدون امتیاز

الهلال عربستان - استقلال

شاگردان وینفرد شفر در حالی در کویت با نماینده آبی‌پوش عربستان بازی خواهند کرد که حریف نامدارشان برخلاف انتظارها در قعر جدول قرار گرفته و حذف شده است. این در حالی است که نماینده کشورمان هم توانسته از گروه مرگ آسیا صعود کند و در صدر جدول هم قرار دارد. استقلال برای حفظ صدرنشینی نیاز به یک تساوی برابر نماینده عربستان دارد چرا که بعید است، العین امارات بتواند در قطر بردی با اختلاف 2 گل را برابر الریان کسب کند و تساوی این دو تیم هم به منزله صدرنشینی بی چون و چرای نماینده کشورمان است.

بدون تردید الهلال برای آنکه با خاطره‌ای خوش از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان خداحافظی کند با تمام توان به دیدار استقلال می‌رود تا شکست دور رفت که استارت نتایج ضعیف این تیم بود را جبران کند. نماینده آبی‌پوش عربستان در دیدار امروز چندین غایب دارد که این مسئله به سود نماینده کشورمان خواهد شد چرا که امید ابراهیمی، روزبه چشمی، مجید حسینی، مهدی قائدی، لئوناردو پادوانی و محسن کریمی نمی‌توانند استقلالی‌ها را در این بازی همراهی کنند.

شاگردان شفر در صورتی که صدرنشین باقی بمانند در مرحله بعد باید با ذوب‌آهن یا لوکوموتیو ازبکستان مواجه شود که به مراتب کار آسان‌تری از دیدار با الدحیل قطر است که در 5 بازی قبلی‌اش 15 امتیاز اندوخته و عزم جزمی برای رسیدن به جایگاهی رفیع در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان دارد.

برنامه بازی‌های گروه D

دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷

الهلال عربستان - استقلال ایران ساعت ۲۰:۱۵

الریان قطر- العین امارات ساعت ۲۰:۱۵

جدول بازی‌های گروه D

۱- استقلال ایران ۹ امتیاز

۲- العین امارات ۷ امتیاز

۳- الریان قطر ۶ امتیاز

۴- الهلال عربستان ۲ امتیاز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار