رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان:
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان گفت: با توجه به این‌که بیشتر نهاده‌های دامی وارداتی هستند و قیمت دلار ثبات ندارد، با بالا رفتن قیمت دلار نهاده‌ها گران می‌شوند و این مساله دامداران را با مشکل مواجه می‌کند.
کد خبر: ۵۹۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 16 April 2018

جواد ابراهیمی با اشاره به مشکلات دامداران در بحث تهیه نهاده‌های دامی، اظهار کرد: با توجه به این‌که بیشتر نهاده‌ها، وارداتی هستند و قیمت دلار ثبات ندارد، با بالا رفتن قیمت دلار نهاده‌ها گران می‌شوند و این مساله دامداران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: با توجه به این‌که دامدار نهاده را به صورت نقدی خریداری می‌کند و قیمت دلار نیز بالا می‌رود، در تهیه نهاده‌های موردنیاز دام‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: این مساله باعث می‌شود قیمت نهاده و قیمت تمام شده تولید بالا رود اما همچنان قیمت خرید محصولات دامی از دامداران پایین است و در این میان دامداران متضرر می‌شوند.

ابراهیمی بیان کرد: دولت در این راستا مانند گندم و ذرت تولیدات دامداران را به صورت تضمینی از آن‌ها خریداری نمی‌کند و کارخانه‌های شیر نیز به صورت غیر نقدی و با تاخیر فراوان پول دامداران را به آن‌ها پرداخت می‌کنند و این امر مشکلات فراوانی را برای دامداران به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال اگر دولت یک قیمت تضمینی برای شیر تولیدی دامداران در نظر بگیرد و از سوی دیگر، نهاده‌های مورد نیاز دامداران را تامین کند، شاهد حل بخشی از مشکلات دامداران استان خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ارز ، دلار ، نهاده های دامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار