استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: تاکنون پنج پروژه رفاهی فرهنگیان تکمیل شده و 13 پروژه باقی مانده که باید در دستور کار قرار گیرد و اولویت بندی و در یک برنامه دو تا سه ساله تکمیل شوند.
کد خبر: ۵۹۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 16 April 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز دوشنبه (27 فروردین) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحث مدارس کانکسی از اولویت‌ها بود که طبق گزارشات اکنون، تمام این مدارس تعیین تکلیف شده‌اند. قرار شده بود تا پایان سال 97 مدرسه کانکسی در استان نداشته باشیم.

وی افزود: بحث دیگر سرانه آموزشی بود که شرایط مناسبی نداشت و قرار شد این سرانه را به سمت متوسط رو به بالا ببریم و قرار شد برنامه ‌ریزی شود که در زمینه فضاهای آموزشی در یک پروژه چند ساله خود را به 10 استان اول کشور برسانیم.

استاندار خوزستان گفت: در برخی مناطق اهواز توزیع مناسب مدارس وجود نداشت که اینکار نیز در دستور کار قرار گرفت و آغاز شده است و در برخی شهرستان‌های دیگر نیز این توزیع عادلانه برای اینکه دسترسی دانش‌آموزان به سطح قابل قبولی از آموزش برسد، شروع شده است.

شریعتی ادامه داد: در سال 96 اعتبارات نوسازی مدارس را بیش از دو برابر کرده و به حدود 135 میلیارد تومان ارتقا دادیم و امسال نیز این کار در برنامه است و به همین شکل ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به زیرساخت ‌های ورزشی برای دانش‌آموزان، گفت: برای رفاه دانش‌آموزان و معلمان بنا شد هشت استخر ساخته و از این تعداد چهار استخر تا پایان سال 96 به اتمام برسد که یکی از آنها تکمیل شده است. هشت استخر نیز کافی نیست و باید در زمینه فضای ورزشی به طور ویژه اقدام کنیم.

شریعتی تصریح کرد: ما نمی توانیم دانش‌آموزان خود را از ورزش و شنا که نیاز مبرمی برای آنان هست محروم کنیم که در رودخانه‌ها شنا کنند و بیشترین تعداد غرق شده ها را در کشور داشته باشیم.

وی گفت: شاید یکی از ایرادات در حوزه‌های رفاهی فرهنگیان این باشد که ما در سال 91 ساخت حدود 20 مرکز را همزمان آغاز کردیم که نیمه کاره ماند و باید برنامه‌ریزی بهتری می‌شد. اگر تکمیل این کار به بخش خصوصی واگذار شود خوب است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر بنا است شرایط کشور بهبود یابد باید رضایت‌مندی مردم بيشتر شود، عنوان کرد: این هدر رفت منابع و بیت‌المال عامل نارضایتی و فاصله بین دولت و مردم است و اگر پروژه‌ای آغاز شد باید تکمیل شود تا از این سرمایه استفاده شود.

شریعتی تصریح کرد: باید معلم را راضی به کلاس فرستاد تا بتواند بین دانش‌آموز و دولت ارتباط برقرار کند. اگر خود معلم راضی نباشد چطور بخواهد این ارتباط را ایجاد کند؟ البته پیشرفت فیزیکی تنها یکی از فاکتورهای رضایت است. باید دید کدام پروژه‌ها متقاضی بیشتری دارد و بیشتر نیاز است.

وی عنوان کرد: تاکنون پنج پروژه رفاهی تکمیل شده و 13 پروژه باقی مانده که باید در دستور کار قرار گیرد و اولویت بندی و در یک برنامه دو تا سه ساله تکمیل شوند. برای اینکار به 6 میلیارد تومان نیاز است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار