مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز جزئیات برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بین‌المللی اهواز را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۹۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 16 April 2018

قادر کعب‌ عمیر در حاشیه بازدید خبرنگاران از نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بین‌المللی اهواز اظهار کرد: فراخوان این سمپوزیوم در اول اسفندماه سال گذشته منتشر و در پی آن 500 اثر به دبیر خانه سمپوزیوم ارسال شد که از این تعداد 200 اثر خارجی و 300 اثر داخلی بودند.

وی افزود: با نظر کمیته داوران در 23 اسفندماه، 25 اثر جهت شرکت در این سمپوزیوم انتخاب شد که 11 اثر از این تعداد بین‌المللی و 14 اثر داخلی هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه هنرمندانی از کشورهای مختلف در این سمپوزیوم شرکت کرده اند، ادامه داد: این سمپوزسوم بین‌المللی با حضور 25 هنرمند از ایران، تایوان، بلغارستان، اوکراین، سوریه، عراق، ترکیه و گرجستان از 20 فروردین ماه آغاز و تا 11 اردیبهشت ماه ادامه دارد. البته ممکن است شرایط جوی به وجود آمده پایان این سمپوزیوم را یک یا دو روز به تأخیر بیندازد.

کعب‌عمیر تصریح کرد: محورهای اصلی این سمپوزیوم نقش رودخانه کارون در شهر اهواز، نقش نفت در پویایی اهواز و نقش مردم اهواز در دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به اهداف نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اهواز گفت: ارتقای جایگاه مجسمه‌سازی در خوزستان و ارتقای غنای بصری و تربیت و آموزش هنر مجسمه‌سازی با سنگ در خوزستان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز بیان کرد: در کنار این هنرمندان از 25 دستیار استفاده شده است که این دستیاران از دانشکده هنر چمران شوشتر، دانشگاه اهواز و انجمن هنرهای تجسمی خوزستان هستند.

کعب‌عمیر در خصوص جانمایی آثار این سمپوزیوم عنوان کرد: در اغلب سمپوزیوم‌های برگزار شده در سطح جهان به دلیل اینکه این آثار ارزش بالایی دارند و احتمال تخریب آن‌ها در سطح شهر وجود دارد، معمولا برای آثار سمپوزیوم‌ها پارک آثار یا نگارخانه ایجاد می‌شود.

وی گفت: رویکرد سازمان زیباسازی شهرداری اهواز این است که سالانه سمپوزیومهایی با مسائل مختلف برگزار کند تا پس از سه تا چهار سال به هدف دوم سازمان که غنای بصری در سطح شهر است، برسیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز در خصوص مصالح مورد استفاده در مجسمه سازی این سمپوزیوم بیان کرد: در این آثار از سنگ مقاوم و رسوبی استفاده شده است زیرا سنگ عمر طولانی در مقابل شرایط جوی دارد و قدرت فرسایش کمتری دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار