امام جمعه قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر کسی دین را عمیقا نفهمد اعمال وی مورد پذیرش خدای متعال نخواهد بود؛ زیرا این فرد مومن نشده است، اگر عمل ما مبتنی بر مبانی دینی و با فهم عمیق نباشد نتیجه‌ای درپی ندارد.
کد خبر: ۵۹۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 17 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در افتتاحیه دوره علمی فرهنگی گروه آئینه ظهور در حوزه علمیه صالحیه، اظهار کرد: ما در مقابله با استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و اسلام هیچ‌زمانی به اسلحه و نیروهای نظامی و موشک خود تکیه نکرده‌ایم؛ بلکه توکل و تکیه همه ما به خدای متعال است، امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و با این سخن خود به همه ما آموختند که باید توحیدی به همه مسائل و رخدادها نگاه کرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: متقین کسانی هستند که پرچم «لا اله اله الله» و «محمد رسول الله» را در همه عالم برپا می‌کنند و با رفاقت و برادری و همدلی به مقابله با دشمنانی همچون اسرائیل خونخوار ، انگلیس، سعودی و امریکا می‌پردازند.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام کاظم علیه‌السلام می‌فرمایند در دین تفقّه کنید و این حضور شما عزیزان در این جمع یک هجرت فقاهتی برای فهم دین است. طبق احادیث و روایات، فهم دین کلید دانایی و بصیرت است و برای ایجاد عبودیت و بندگی در خود باید در این فضا به دنبال ایمان و دینداری باشیم.

 

به گفته وی، اگر کسی دین را عمیقا نفهمد خداوند اعمال وی را قبول نمی‌کند؛ زیرا این فرد مومن نشده است، اگر عمل ما مبتنی بر مبانی دینی با فهم عمیق نباشد نتیجه‌ای درپی نخواهد داشت.

 آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: همچنین امام کاظم علیه‌السلام در حدیث دیگری فرمودند؛ «داشتن ایمان و داشتن اسلام باهم متفاوت است، درجه ایمان بالاتر از اسلام است، داشتن تقوا بالاتر از ایمان است و یقین نیز بالاتر از تقواست؛ زیرا تقوا بستر دستیابی به یقین را فراهم می‌کند» همه ما باید با عبادت به تقوا و یقین دست پیدا کنیم در دنیا کمیاب‌ترین مسئله یقین است، امیدواریم خداوند دل‌های مطهّر به ما عنایت کند تا قدردان ائمه و انبیای الهی باشیم.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار