معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در سال 1396، 232 میلیارد ریال وام در اجرای طرح توسعه مکانیزاسیون برای خرید ادوات به کشاورزان استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۹۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 18 April 2018

سید علی محمد ضیا کاشانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشت کلزا شهرستان ابرکوه افزود: این میزان تسهیلات برای خرید تراکتور ، بذرپاش ، وسایل واحدهای دامی ، صنایع تبدیلی و آبزیان به 314 متقاضی پرداخت شد .
وی با بیان اینکه تلاش می شود با توجه به کمبود آب بیشتر محصولات زراعی با روش علمی و آبیاری نوین کشت شود، اظهارکرد: در سال زراعی ( 1397-1396) در سطح 11 هزار و 200 هکتار زمین‌های استان محصول گندم کشت شد، پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت با توجه به شرایط آب هوایی بیش از 40 هزار تن محصول برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ‌های ابرکوه ، خاتم و بهاباد از مناطق عمده کاشت محصول گندم ، جو و کلزا هستند، افزود: 2 هزار و 900 هکتار مزارع استان هم به کاشت محصول جو اختصاص دارد .
کاشانی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین خودکفایی دانه های روغنی 530 هکتار مزارع استان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص دارد، پیش بینی می شود با توجه به اینکه اواخر خرداد برداشت محصول آغاز می شود بیش از 450 تن محصول کلزا برداشت شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: با توجه به بحران آبی و تغییر الگوی کاشت ، پارسال در 930 هکتار گیاهان دارویی کشت شد که 900 تن محصول برداشت شد.
وی بابیان اینکه 14رقم گیاه دارویی در استان کشت می شود، یادآورشد : عمده ارقام آن زعفران، به لیمو، آویشن ، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، شاتره ، کاسنی ، گل محمدی و زیره است . 
این مسئول تصریح کرد: کاشت و توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی نه تنها به صرفه جویی آب کمک می کند بلکه درآمد خوبی هم برای کشاورزان و بهره برداران استان دارد.
معاون جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: در پنج سال آینده با توجه به بحران آبی و ارزش افزوده سطح زیرکشت گیاهان دارویی به یکهزار و 680 هکتار و تولید آن به یکهزار و 500 تن خواهد رسید.
کاشانی همچنین به سطح زیرکشت محصول زردآلو اشاره کرد و یادآور شد: 2 هزار و 395 هکتار باغ های استان که عمده آن در شهرستان ابرکوه قرار دارد به محصول زردآلو اختصاص دارد .
وی بابیان اینکه زردآلو ابرکوه از جمله محصول پیش رس است و برداشت آن اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت : پیش بینی می شود با توجه به فراهم بودن شرایط آب و هوایی 35هزار و 217تن محصول از باغ های استان برداشت شود.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 158هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه پدیده خشکسالی 118هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار