استقبال نماینده اصولگرا از طرح گفت وگوی ملی
بیش از یک سال از زمانی که موضوع گفت‌و‌گوی ملی در مجلس مطرح شد، می‌گذرد؛ موضوعی که احمد مازنی، نماینده روحانی تهران در نطق روز 28 مهرماه سال گذشته خود آن را مطرح کرد. اما این موضوع با واکنش بسیاری از اصولگرایان روبه رو شد، به گونه ای که در ابتدا بسیاری با آن مخالفت کردند.
کد خبر: ۵۹۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 18 April 2018

استقبال نماینده اصولگرا از طرح گفت وگوی ملی/ فتنه خط قرمز اصولگرایان استبیش از یک سال از زمان طرح موضوع گفت‌و‌گوی ملی در مجلس می‌گذرد؛ موضوعی که احمد مازنی، نماینده روحانی تهران در نطق روز 28 مهرماه سال گذشته خود آن را مطرح کرد و با واکنش بسیاری از اصولگرایان روبه رو شد، به گونه ای که در ابتدا بسیاری با آن مخالفت کردند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند موضوع گفت وگوی ملی در اواخر سال 96 کم و بیش از سوی برخی سران اصولگرا تأیید و تمایلاتی برای افراد مختلف برای انجام آن مطرح شد، در روزهای گذشته، این گفته رئیس‌جمهور که ما نیاز به یک گفت و گوی ملی داریم، باعث شد، بار دیگر طرحی که چندین ماه است، مطرح شده و با استقبال هر دو جریان سیاسی کشور مواجه شود، باز هم روی غلتک بیفتد.

محمدجواد ابطحی، نماینده عضو پایداری در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: مبانی مکتبی و انقلابی ما بر اساس وحدت ملی و گفت و گو شکل گرفته؛ بنابراین، این چیز جدیدی نیست و کسی نباید فکر کند، ما از گفت وگو فاصله گرفته ایم.

اما برخی به جای این که بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند، با پیغام و پسغام حرف می زنند، به گونه ای که در روزهای گذشته بسیار دیده شده که شخصیتی در یک تریبونی صحبت می کند اما در واقع جواب دیگری را می دهد؛ برای نمونه، شاید رئیس جمهور جواب رئیس قوه قضاییه را در جای دیگری بدهد که به نظر من این کارها درست نیست و مقامات باید بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: گفت وگوی ملی بر اساس جدال احسن و آموزه های قرآنی است و باید انجام شود. هرکسی هم که در این راه قدمی بردارد، ما از آن استقبال می کنیم، ولی بعضی به نام گفت و گوی ملی، قصد دارند انتظارات یکطرفه خود را به کرسی بنشانند که از نظر ما یک فرار رو به جلوست.

وی گفت: برخی به نام گفت وگوی ملی پرچم خود را بالا می برند؛ اما اهداف خاص خود را دنبال می کنند، بنابراین این روش به سرانجامی نخواهد رسید. اگر اخلاص و نیت صادق حاکم باشد، همه هم با آن موافق هستند. به هر حال، همه ما مردمان یک کشور هستیم و دشمن مشترک هم داریم؛ پس بهتر است این گفت وگوها هر چه زودتر شکل گیرد. ما هم از آن استقبال می کنیم.

این نماینده مجلس در تبیین خواسته های طرفین و انتظارات افراد از گفت وگو اظهار داشت: نوعی بدبینی و سوءظن در این افراد وجود دارد و متأسفانه گاه بیش از اندازه به آن دامن می زنیم که عموما مصداقی است و باعث آسیب روند گفت و گو می شود.

وی افزود: باید به کل مسائل حل شود و روی مصادیق پافشاری نشود، چون ممکن است بر سر مصادیق اختلاف نظر زیاد باشد، در حالی که اساسا در این گونه مباحث اشخاص اهمیت ندارند و باید بر مبانی تمرکز شود، اتفاقا اگر معیارها تبیین شده باشد، مشکل اشخاص هم حل می شود.

این نماینده درباره معیارهای مورد نظر اصولگرایان نیز گفت: شرایط ایجابی و سلبی، منشور روحانیت به نظر می رسد که مناسب باشد و اگر همه به آن عمل کنند، یک منشور کلی است و مشکلات حل می شود.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: فتنه یکی از خط قرمزهای ماست. البته اشخاص در این موضوع مطرح نیستند. وابستگی طیفی برخی از این افراد به خارج از کشور و ادامه دادن این جریان را جزو خط قرمزهای خود می دانیم.

شاید خیلی ها در جریانات سال 88 حضور داشتند و در آن زمان در ستادها فعال بودند؛ اما مشکلی نداشتند و اکنون نیز هستند و فعالیت می کنند. ما مشکلی با این افراد نداریم، ولی عده ای اصرار بر آن دارند که این خط قرمز ماست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار