امروز ۲۹ فروردین‌ماه به مناسبت روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، نیروهای نظامی و انتظامی استان همزمان با سراسر کشور برای گرامیداشت این روز و برگزاری مراسم با شکوه رژه در میدان باباطاهر همدان گرد هم آمدند.
کد خبر: ۵۹۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 18 April 2018

امروز  ۲۹ فروردین‌ماه به مناسبت  روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی،  نیروهای نظامی و انتظامی استان همزمان با سراسر کشور برای گرامیداشت این روز و برگزاری مراسم با شکوه  رژه در میدان باباطاهر همدان گرد هم آمدند. 

به گزارش تابناک همدان، آیین رژه نیروهای مسلح با تلاوت قرآن کریم، رژه یگان‌های پرچم و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران همراه بود و نیروهای مسلح استان همدان بخشی از توانمندی‌های نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

استاندار همدان در مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ارتش گفت: امروز قدرت نظامی و دفاعی ایران در دنیا زبانزد است  و کسی به دلیل جان‌فشانی‌های دوران دفاع مقدس جرئت تعرض به ایران اسلامی را ندارد.

محمدناصر نیکبخت با اشاره به قدرتمندی و انسجام نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه افزود: در استان همدان نیز با تدبیر و محوریت نماینده ولی‌فقیه دارای وحدت و انسجام هستیم.

وی با قدردانی از سردار حمید حسام که در فرهنگ و هنر انقلاب در سال ۹۶ برگزیده‌شده گفت: امیدوارم ایشان از خاطرات ارتشیان فداکار نیز کتاب‌هایی را تهیه کند و از معاونت سیاسی استانداری و مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس می‌خواهم بزرگداشتی برای این چهره فرهنگی استان و کشور تدارک ببینند.
 
استاندار همدان گفت: زمانی ایران هراسی ترویج شد و خواستند برای ایران دشمن بتراشند اما ایران اسلامی با هدایت رهبر انقلاب و دیپلماسی قوی دولت امروز نقش مهمی در معادلات جهانی و منطقه ای دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان در سال جاری میزبان کشورهای آسیایی و نشست اجلاس گردشگری جهان خواهد بود، گفت: ما کشوری مقتدر و با قدرت دفاعی هستیم که هیچ کشوری حق تعرض به ایران را به خود نمی‌دهد که البته افتخارها خانواده‌های شهدا، عزیزان جانباز و آزادگان سرافراز هستند و تا همیشه قدردان آنها هستیم.

در ادامه نیروهای مسلح شرکت‌کننده در این مراسم با عبور از مقابل جایگاه با فرماندهی کل قوا تجدید بیعت کردند و قدرت بالای رزمی و دفاعی خود به‌منظور حفظ و حراست از مرزها، دستاوردها، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در معرض نمایش گذاشتند.

سرتیپ دوم خلبان رحمان افسری، فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه امروز (۲۹ فروردین) جاری در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح گفت: تقارن عید مبعث و میلاد سرور شهیدان عالم هفته مبارکی به‌عنوان نمادی برای اتحاد ارتش و سپاه پاسداران است.

وی افزود: ۲۹ فروردین یادآور روزی است که رهبر کبیر بنیان‌گذار امام خمینی (ره) باتدبیر حکیمانه خود در برابر توطئه‌های دشمنان برای انحلال ارتش در ابتدای انقلاب ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است و اکنون آماده‌تر از قبل در برابر خیال خام تهاجمی دشمنان ایستادگی می‌کنند.

فرمانده پایگاه سوم شکاری نوژه ابراز داشت: امروز نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا تجدید بیعت می‌کنند و اقتدار خود را به تمام جهانیان اثبات خواهند کرد.

سرتیپ دوم خلبان افسری بابیان اینکه ارتش همچون همیشه آماده دفاع از مرزهای کشور و حفظ امنیت ایران اسلامی است، اظهار داشت: ایستادگی ارتش در برابر پیمان خود با مردم و ایستادن در کنار ملت‌های مسلمان و مستضعفان جهان از افتخارات ما است.

وی بابیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب دشمنان به روش‌های مختلف دنبال انحلال و تضعیف ارتش بودند اما بزرگ‌مردی که انقلاب را پیروز کرد و در جهان درخشید، مانع انحلال ارتش شد، خاطرنشان ساخت: در جنگ تحمیلی ارتش در کنار سپاه و دیگر نیروها درخشید و ما جنگ تحمیلی را به رغم نابرابری‌ها و شرایط کشور با حمایت مردم، رهنمودهای امام عزیز و جان‌فشانی‌های نیروهای مسلح سربلند بیرون آمدیم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار