مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: امروز شاهد بسته شدن پرونده مشکلات آبرسانی به روستاهای شهرستان کارون هستیم.
کد خبر: ۵۹۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ 18 April 2018

 

پرونده مشکلات آبرسانی روستاهای کارون بسته شد

درویش علی کریمی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی شهدای مدافع حرم و کوی امام حسین (ع) شهرستان کارون با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: خدا را شاکریم که برگ زرینی دیگر از خدمات رسانی نظام جمهوری اسلامی را به مردم مناطق محروم و نیازمند توسط دولت تدبیر و امید شاهد هستیم و امیدوارم این خدمات استمرار داشته باشد تا تصویری از محرومیت در چهره مردم شاهد نباشیم.

وی افزود: امروز شاهد بستن پرونده مشکلات آبرسانی به شهرستان کارون و افتتاح آخرین پروژه‌ای که در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است، هستیم.

کریمی توضیح داد: ۲۰ روستا تا قبل از سال ۹۴ در شهرستان کارون آب پایدار داشتند که از آن به بعد با همت مسئولان اراده‌ای شکل گرفت تا یک بار برای همیشه حداقل پرونده مشکلات آب شرب یک شهرستان خوزستان یعنی کارون را ببندیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان تصریح کرد: تلاش بر این بود که ۴۵ روستای باقیمانده را به هر شکل ممکن آب دار کنیم؛ برخی روستاها از آب خام رودخانه برای رفع مایحتاج روزانه استفاده می‌کردند که با تلاش همکاران، ۴۵ روستا را طی دو سال اخیر به مجموعه ۲۰ روستای قبلی اضافه و تمام ۶۵ روستای کارون را از نعمت آب آشامیدنی برخوردار کردیم.

کریمی با تقدیر از همکاری همه‌جانبه اهالی و مردم منطقه گفت: پروژه مدافعان حرم شامل ۶ روستا بود و متأسفانه به دلیل معارضان (عمدتاً سازمان‌های دولتی بودند) یک سال معطل شدیم.

وی گفت: آنچه امروز رخ داد؛ دو پروژه بزرگ مدافعان حرم (چمیان با پنج هزار نفر جمعیت در ۶ روستا) و کوی امام حسین با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح کردیم. در کوی امام حسین در حدود ۱۰ روستا فاقد آب شرب بودند و عمدتاً برداشت آب مستقیم از رودخانه کارون انجام می‌دادند؛ همین امروز هشت روستا شاهد آب باکیفیت می‌شوند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار