معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سال گذشته ۲۵ میلیون دلار ارز از طریق گردشگری سلامت در خوزستان وارد شده است.
کد خبر: ۵۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ 18 April 2018

مهران ورناصری پیش از ظهر امروز در نشست خبری در خصوص پیگیری و تأسیس و تجهیز و راه اندازی بیمارستان های جدید بیان کرد: بیمارستان طباطبایی باغملک با ۹۶ تخت با ۸۰ درصد پیشرفت، بیمارستان شهدای صنعت نفت با ۱۵۱ تخت آماده بهره برداری، بیمارستان ابوذر با ۲۴۰ تخت، بیمارستان آیت الله طالقانی دو با ۱۱۰ تخت و همچنین عقد بهره برداری از بیمارستان بقایی دو انجام شد یا در حال انجام است. در بیمارستان امام اهواز، رازی، گلستان، سینا، امام علی اندیشمک، معرفی ماهشهر، شهدای ایذه، برای توسعه بهسازی تخت های اورژانس اقدام شده و ۱۲۲ تخت اضافه می شود.

ورناصری با اشاره به اینکه باوی، ملاثانی، ویس و شیبان نیاز به احداث بیمارستان دارند، افزود: مرحله مجوز را با وجود سختی های کار انجام دادیم ولی تاکنون اعتباری برای بیمارستان باوی درنظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به توسعه تخت های آی. سی. یو به ۳۱۴ تخت بیان کرد: توسعه و بهسازی بخش های زایمان در دستور کار دانشگاه قرار داشت و ۴۶ اتاق ال دی در بیمارستان حضرت رسول رامشیر، مادر رامهرمز، چمران دشت آزادگان و برخی بیمارستان های اهواز افزوده شد. توسعه تخت های ان.آی.سی. یو که ۷۲ مورد بود که سال گذشته آنها را به ۱۱۵ تخت ارتقا دادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به پیگیری تأسیس، تجهیز و راه اندازی درمانگاه های تخصصی گفت: در مانگاه های بیمارستان مادر رامهرمز، امام علی اندیشمک، شهدای ایذه، امام رضای امیدیه، چمران دشت آزادگان، طباطبایی باغملک، معرفی ماهشهر، گلستان، ابوذر و امام خمینی اهواز که همگی ۸۷ درصد پیشرفت دارند.

ورناصری در مورد پیگیری تأسیس مراکز غربالگری سرطان در بسیاری از بیمارستان های مختلف شهرهای تحت پوشش این دانشگاه یادآور شد: تأسیس ۱۳ مرکز خدمات دندانپزشکی در بیمارستان های دانشگاهی در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به توسعه تخت و راه اندازی بخش روانپزشکی در بیمارستان های مختلف از جمله گلستان اهواز، سلامت و ۲۲ بهمن مسجدسلیمان ادامه داد: در مجموع ظرفیت تخت های این بخش دانشگاه از ۴۹۷ تخت در سال ۹۲ به ۶۷۰ تخت در سال گذشته افزایش یافته است.

ورناصری با اشاره به توسعه تخت های دیالیز در بیمارستان های دانشگاهی گفت: تهیه و تحویل ۳۷ دستگاه دیالیز با کسب اعتبار پنج میلیارد ریال به مراکز اضافه کردیم؛ همچنین تعداد تخت های دیالیز بیمارستان های دانشگاه را از ۱۷۹ تخت به ۲۳۶ تخت در سال گذشته افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز، یک هزار و ۲۴۰ بیمار دیالیزی داریم که ماهانه بین ۶۰ تا ۷۰ بیمار جدید دیالیزی به آنها افزوده می شود. مسئله مهم افزایش سواد سلامت جامعه و اصلاح سبک زندگی از ابتلا به بیماری های کلیوی پیشگیری شود؛ متأُسفانه در سن بالای ۶۰ سال حداقل ۴۰ درصد مردم مشکل کلیه ای دارند که خودشان اصلا خبر ندارند.

ورناصری ادامه داد: هزینه دیالیز بیماران تحت پوشش کمیته امداد ۱۰۰ درصد رایگان، بیماران تحت پوشش سایر بیمه ها تا ۹۰ درصد توسط بیمه و ۱۰ درصد مابقی نیز توسط بیمارستان ها از ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف داده می شود.

تجهیز مراکز ناباروری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص اقدامات انجام شده حوزه ناباروری گفت: بهسازی و تجهیز مرکز درمان ناباروری بیمارستان امام خمینی، پیگیری پروژه در حال ساخت بخش شیمی درمانی سرپایی در بیمارستان گلستان با پیشرفت ۴۵ درصد، راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان شفا با چهار تخت که آن را به ۱۸ تخت در سال گذشته ارتقا دادیم، از جمله اقدامات این حوزه است.

ورناصری با اشاره به استقرار ۱۶۸ پزشک متخصص در ۱۴ شهرستان کمتر توسعه یافته استان گفت: مجوز تأسیس ۹ بیمارستان در شهرهای بیمارستان در منطقه اندیکا، الوار گرمسیری، مسجدسلیمان بندرامام و دشت آزادگان با گرایش قلب و عروق، سوختگی و بیماری های ریوی و اهواز با گرایش سرطان اخذ شده است.

وی همچنین گفت: بیش از ۲۵ میلیون دلار ارز از طریق گردشگری سلامت در سال گذشته به استان وارد شد؛ ۴ هزار بیمار خارجی در بیمارستان ها بستری و بالغ بر ۱۸ هزار نفر بیمار خارجی نیز به صورت سرپایی در بیمارستان های استان درمان شدند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار