وزیر نیرو در دزفول مطرح کرد
وزیر نیرو گفت: درمجموع بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 18 طرح بااعتباری بالغ‌بر 3 هزار میلیارد تومان در خوزستان انجام شد.
کد خبر: ۵۹۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 19 April 2018

رضا اردکانیان در آئین افتتاح و کلنگ زنی سه طرح که ظهر امروز در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: درمجموع بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 18 طرح بااعتباری بالغ‌بر 3 هزار میلیارد تومان در خوزستان انجام شد.

وی افزود: در طرح‌های استان خوزستان سهم دزفول بالغ‌بر 100 میلیارد تومان است که امیدواریم مشکلات دزفول را تا حدودی رفع کند.

اردکانیان گفت: علاوه بر کارهای انجام‌شده در حوزه آب و فاضلاب فهرست بلندی از کارهای انجام‌نشده وجود دارد که با اولویت‌بندی آن‌ها را انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: شاخص برخورداری تخصیص بودجه‌ها در بحث آب و فاضلاب منهای خوزستان در سال گذشته 22 درصد بوده اما در استان خوزستان این رقم 100 درصد بوده است.

وزیر نیرو گفت: با پرداخت 100 درصد تخصیص بودجه‌های خوزستان درصد پرداخت اعتبارات در کشور به 38 درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: تنها 18 شهر از 72 شهر استان خوزستان تحت پوشش شبکه فاضلاب مدرن نیستند که امیدواریم این شهرها را نیز مجهز کنیم.

اردکانیان بابیان اینکه در شاخص جهانی هر 1 متر فاضلاب می‌تواند 40 متر آب سالم را فاسد کند، گفت: از 520 میلیون مترمکعب پساب تولیدی استان خوزستان در سال 450 میلیون مکعب آن تصفیه نمی‌شود و خام رها می‌شوند.

وی افزود: با این تفاسیر ما 450 میلیون مترمکعب آب تصفیه نشده داریم که ظرفیت فاسد کردن حجم زیادی از آب استان خوزستان را دارد.

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت خود پالایی رودخانه‌های استان خوزستان گفت: این موضوع مهم توجه ویژه مسئولین و دست‌اندرکاران برای جلوگیری از آلوده نشدن آب‌ها را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: جز نیشکرها کمتر از 200 میلیون مترمکعب آب در صنایع مصرف می‌شود درحالی‌که یکی از بهترین آب‌ها برای صنایع فاضلاب تصفیه‌شده است.

اردکانیان بیان کرد: اگر روی بحث تصفیه آب فاضلاب متمرکز شویم جدای از تهیه آب صنایع از آب مردم نیز حراست کرده‌ایم.

 

منبع: فارس

برچسب ها: وزیر نیرو ، دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار