وزیر نیرو:
وزیر نیرو با اشاره به ارسال موافقت احداث نیروگاه دوم دز به شورای اقتصاد گفت: فاز گازی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در سال ۹۸ به مدار متصل می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 19 April 2018

 

فاز گازی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در سال ۹۸ وارد مدار می‌شود

رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در تالار شهید مطهری اندیمشک با بیان اینکه در سومین سفر خود به خوزستان پس از تصدی وزارت نیرو شاهد توسعه، پیشرفت، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های استان خوزستان هستیم عنوان کرد: در هر سفر و بازدید از استان خوزستان، زمینه‌های متنوع توسعه زیرساخت‌های خوزستان، خود را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرا و تکمیل طرح‌های فاضلاب در استان خوزستان و با انتقاد از غفلت از این حوزه در گذشته افزود: ۴۲۰ میلیون مترمکعب پساب خام خوزستان از ۵۲۰ میلیون مترمکعب وارد آب‌های سطحی استان می‌شود و باید این وضعیت با برنامه‌ریزی و حمایت کمیسیون انرژی و نمایندگان مردم خوزستان به حداقل ممکن نزدیک شود.

وزیر نیرو ضمن قدردانی از تلاش‌های نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از عرصه‌هایی که همگی باید در آن تلاش کنیم مدیریت و تصفیه پساب است.

وی، تصفیه پساب را یک راه مطمئن برای تأمین آب موردنیاز در حوزه صنعت و پس از انجام و نظارت دقیق تأمین‌کننده آب موردنیاز بخشی از کشاورزی دانست و تصریح کرد: هر یک مترمکعب آب خام پساب می‌تواند ۴۰ مترمکعب آب شیرین را از کیفیت مطلوب خارج کند و با توجه به حجم ۴۲۰ میلیون مترمکعبی پساب خام در استان خوزستان ۱۸ میلیارد مترمکعب آب شیرین و با کیفیت از کیفیت مطلوب و مناسب خود در صورت عدم مدیریت و تصفیه پساب آسیب خواهد دید.

اردکانی، ۷۰ درصد از منابع خوزستان را آب‌های سطحی دانست و افزود: در دوره‌های گذشته آن‌گونه که می‌بایست در حوزه پساب اقدامات لازم با توجه به ضرورت انجام نشده و امیدوار هستیم با تلاش و یاری کمیسیون انرژی و نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی آغاز کننده و منشأ حرکت دامنه‌دار در حوزه مدیریت و تصفیه پساب باشیم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به ارسال موافقت‌نامه وزارت نیرو برای احداث سد دوم دز به شورای اقتصاد و پیشرفت ۸۰ درصدی سد بالارود در اندیمشک گفت: سد بالارود در صورت تسریع عملیات اجرایی و تأمین اعتبار موردنیاز تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان محدودیت‌های منابع مالی در وزارت نیرو گفت: فاز گازی سیکل ترکیبی اندیمشک در سال ۹۸ به مدار متصل می‌شود و با احداث سد جریانی دز نیز موافق هستیم.

اردکانیان اظهار کرد: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان‌های ایلام و خوزستان، ۱۲ هزار هکتار از اراضی دشت اندیمشک از آب موردنیاز برای کشت محصولات کشاورزی بهره‌مند شده و در زمینه تأمین آب موردنیاز این راضی مشکلی نخواهد بود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار