مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 خبرداد:
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 از خریداری 92 هزار تن گندم و 16 هزار و 151 تن کلزا از کشاورزان استان در دهه اول خرید تضمینی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 21 April 2018

سیاوش حسین پور اظهار کرد: از آغاز فصل خرید تاکنون 92 هزار تن گندم و 16 هزار و 151 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: باید توجه داشت که در تمامی کشورها در خرید گندم، کیفیت ملاک است و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و ما نیز در ایران باید به این سمت حرکت کنیم تا خرید گندم در کشور نیز بر اساس کیفیت آن باشد و گامی موثر در جهت امنیت غذایی جامعه برداشته شود.

حسین پور تصریح کرد:‌ تلاش ما بر این است که گندم خریداری شده از کشاورزان، در انبارهای روباز که احتمال بارندگی و خسارت وجود دارد نگهداری نشود و سریعا به سیلوهای شرکت غله و یا به استان‌هایی که ظرفیت ذخیره‌سازی در آن‌ها وجود دارد، انتقال یابند.

وی عنوان کرد: از نقطه نظر ویژگی‎های کمی و کیفی، گندم خوزستان همچنان رکورددار در سطح کشور است و با دارا بودن پروتئین به میزان 11 تا 12 درصد، گلوتن مرطوب 28 الی 30 درصد و وزن هکتولیتر 76 تا 80 کیلوگرم یکی از مرغوب‎ترین گندم کشور به شمار می‎رود.

حسین پور با بیان این‌که بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت وجوه خرید گندم آمادگی خود را جهت پرداخت در اسرع وقت اعلام کرده است، اظهار کرد: در سال زراعی جاری گندم معمولی با قیمت پایه 13000 ریال و گندم دروم 13300 ریال اعلام شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان عزیزی که گندم تولیدی خود را به سیلوهای استاندارد مورد تایید این شرکت تحویل دهند، علاوه بر بهای گندم خود، به صورت میانگین مبلغ 150ریال به ازای هر کیلوگرم کرایه حمل از شرکت غله دریافت می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار