آیین نمادین نواختن زنگ استانی سلامت امروز (یکم اردیبهشت ماه) در مدرسه شاهد ولایت ناحیه 4 اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 21 April 2018

علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در این مراسم با بیان اینکه سلامت جامعه از دو بخش پیشگیری و درمان تشکیل شده است، اظهار کرد: تنها در صورت توجه و اولویت بخشی به حوزه پیشگیری می توان شاهد رشد شاخص های توسعه جامعه بود و از هزینه های غیرضروری بخش درمان تا حد زیادی جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد متولی فرهنگ در جامعه وظیفه دارد با استفاده از ظرفیت های خود، در راستای فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ پیشگیری در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها تلاش کند. صدا و سیما و دیگر رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری نیز وظیفه دارند به آموزش و پرورش در انجام این وظیفه کمک کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه عدم توجه به حوزه پیشگیری می تواند زمینه ساز بروز مشکلات فراوان و تحمیل هزینه های فراوان درمان به خانواده‌ها شود، توضیح داد: توجه به حوزه پیشگیری تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه بهداشت است، زیرا تنها با تقویت برنامه‌های فرهنگی پیشگیری می توان شاهد ارتقای شاخص های بهداشت در جامعه بود.

حسین‌زاده در پایان خاطرنشان‌کرد: از مسوولان و متولیان تعلیم و تربیت تقاضا می کنم مهمترین اصل و اولویت خود را توجه به برنامه های فرهنگی حوزه پیشگیری کنند تا بیش از پیش شاهد رشد شاخص‌های بهداشتی در بین دانش آموزان و اولیای آن‌ها باشیم.

به گزارش ایسنا، همچنین ایرج نظری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه آسیب به سلامت، سبب از بین رفتن جامعه می شود، گفت: باید همواره مساله سلامت مورد توجه خاصی قرار بگیرد تا جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم.

وی کم تحرکی و عدم فعالیت های مناسب ورزشی را از مشکلات عمده دانش آموزان عنوان کرد و گفت: باید سعی کرد تا دانش آموزان به سمت انجام فعالیت های بدنی سوق داده شوند تا بتوانیم بسترهای لازم برای سلامت روحی و جسمی در آنان را ایجاد کنیم.

نظری با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه به هفته سلامت با شعار «پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا» اختصاص یافته است، گفت: برنامه های پوشش طرح سلامت را برای فراگیر شدن از مدارس آغاز کرده ایم و برنامه های مختلفی نیز در طول این هفته برگزار می شود.

وی آیین نواختن زنگ سلامت را اولین برنامه از مجموعه برنامه های تعیین شده برای این هفته دانست و گفت: پیاده روی خانوادگی و برنامه های آموزشی در صدا و سیما و به صورت بیلبوردهای شهری از دیگر برنامه های هفته سلامت است.

نظری با اشاره به اینکه تمامی مناطق محروم استان تحت پوشش خدمات فعال بهداشتی و سلامت هستند، گفت: سلامت محدود به مسایل بهداشت و درمان نیست و بسیاری موارد حاشیه ای مانند هوای سالم، مواد غذایی سالم، کشاورزی سالم و .... بر وضعیت سلامت جامعه تاثیر می‌گذارند.

فاضل خمیسی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز نیز در این مراسم گفت: سلامت و بهداشت دو عامل مهم پیشرفت جوامع محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مدارس محروم منطقه در حوزه بهداشت و سلامت، عنوان کرد: 60 مدرسه در اهواز تحت پوشش این طرح سلامت قرار دارند.

خمیسی با بیان اینکه در دین اسلام نیز بر حفظ بهداشت و سلامت تاکید شده است، تصریح کرد: لازمه ایمان، آراستگی و نظافت است و بهداشت باید به عنوان یک اصل مهم و شاخص توسعه در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: زنگ سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار