فلاحی با تأکید بر اینکه ولایتمداری محض، بصیرت و ایمان بالا ازجمله ویژگی‌های حضرت عباس (س) به شمار می‌آید اظهار داشت: شهدایی مانند ابراهیم هادی و ابراهیم همت و ... همانند حضرت عباس تابع ولایت بودند و به همین دلیل نیز به چنین جایگاهی دست یافتند.
کد خبر: ۵۹۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ 23 April 2018
مراسم بزرگداشت شهید ابراهیم هادی با عنوان "تولد دوست آسمانی من" با حضور گسترده اقشار مختلف مردم همدان برگزار شد.
 
به گزارش تسنیم، مراسم بزرگداشت شهید ابراهیم هادی با عنوان "تولد دوست آسمانی من"همزمان با دیگر نقاط کشور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم دارالمؤمنین و درالمجاهدین همدان برگزار شد.  

در این مراسم حجت‌الاسلام فلاحی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: ما در کشور ۲۲۶ هزار شهیددر دوران دفاع مقدس و هم اکنون نیز بیش از دو هزار شهید مدافع حرم را تقدیم کرده‌ایم، اما آنچه سبب متمایز شدن شهدایی مانند ابراهیم هادی می‌شود چیز دیگری است.

وی با اشاره به جایگاه برخی شهیدان همچون شهید حججی که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرمودند: این شهید حجت خدا بود افزود: آنچه سبب شد علمدار کربلا آن‌گونه موردتوجه ائمه معصوم (ع) قرار گیرد و جایگاهی در بهشت یابد که تمامی شهیدان به جایگاه آن غبطه خورند بصیرت و ایمان ایشان است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بنا بر فرموده خداوند متعال کسانیکه ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند خداوند محبت آن‌ها را بر دل مردم می‌اندازد عنوان کرد: اگر فردی این‌گونه باشد آن‌وقت است که حتی اگر برای مراسم بزرگداشت او هم اطلاع‌رسانی نشود و یا مانع از این کار شوند بازهم مردم برای بزرگداشت او جمع می‌شوند.

وی با تشریح جایگاه حضرت عباس (ع) در بین ائمه اطهار (ع) ویژگی‌های شخصیتی وی ابراز کرد: ایشان تا آخرین لحظه در کنار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باقی ماند و سؤال و جوابی از ایشان نکرد.

فلاحی با تأکید بر اینکه ولایتمداری محض، بصیرت و ایمان بالا ازجمله ویژگی‌های حضرت عباس (س) به شمار می‌آید اظهار داشت: شهدایی مانند ابراهیم هادی و ابراهیم همت و ... همانند حضرت عباس تابع ولایت بودند و به همین دلیل نیز به چنین جایگاهی دست یافتند.

وی اظهار اینکه چنین مباحثی در تفکر شیطانی آل سعود جایی ندارد و تنها این مباحث مهم در مکتب اهل‌بیت (ع) تعریف می‌شود گفت: شهدا با قلوب مردم در ارتباط هستند برای همین است که برای فردی مانند شهید حججی این‌گونه کار می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: شهدا ولایتمداری خود را اثبات کرده و حتی پس از شهادتشان نیز به‌نظام اسلامی و رفع مشکلات جامعه عنایت دارند وگرنه کار نظام این‌گونه پیش نمی‌رفت.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و تعمیم موضوع آتش به اختیار بودن به دیگر حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و ... عنوان کرد: شهید ابراهیم هادی نمونه یک نیروی آتش به اختیار است که در زندگی خود سخت‌ترین کار‌ها را انجام می‌دهد و امر ولایت را مهم می‌داند.

فلاحی خطاب به نیرو‌های مؤمن انقلابی با گوشزد کردن این نکته که در زمان شهدا نیز مشکلات بسیاری وجود داشت، اما آن‌ها را نتوانست دلسرد کند بیان کرد: اگر نگران این هستید که ژن‌های خوب پست‌های مهم رامی‌گیرند بدانید در روایت است که در آخرالزمان جوانان مؤمن منزوی‌شده و انسان‌های شرور بر مسند می‌نشینند.

وی تصریح کرد: این کنایه‌ها و متلک‌هایی که نسبت به افراد انقلابی وجود دارد از قدیم نیز بوده است، اما بدانید این فرزندان حضرت زهرا (س) هستند که در عراق، یمن، سوریه، لبنان و ... کار‌ها را مدیریت می‌کنند و این نشان می‌دهد وعده خداوند متعال مبنی بر تحقق حکومت مستضعفان بر اغنیا در حال تحقق است.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: فقیرترین کشور دنیا، یمن و فقیرترین مردم آن‌ها نیز شیعیان الحوثی هستند که حالا در این کشور قدرت گرفته و حتی برای پایان جنگ در منطقه پیش‌شرط تعیین می‌کنند که این اتفاق نیز از ثمرات انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه نیرو‌های خسته و بریده نمی‌توانند کار انقلاب را پیش ببرند چراکه تفکر انقلابی را قبول ندارند اظهار داشت: مدیریت کشور یک مشکل اساسی دارد و آن اینکه تا مدیریت درست‌دینی و انقلابی در کشور نباشد وضعیت ما همین آش و همین کاسه است.

فلاحی بابیان اینکه مدیریت کشور و عبور از بحران‌ها مدیریتی یوسف وار می‌خواهد افزود: ما در ابتدای انقلاب پس از مدتی به‌جای افراد متعهد که بعد‌ها تخصص نیز به دست آوردند با ادعای روشنفکری آن‌ها را کنار زده و افراد متخصصی را روی کار آوردیم که متعهد نشدند.

وی تصریح کرد: باید به خاطر داشته باشیم که امام (ره) تنها برای تغییر حکومت انقلاب نکردند بلکه ایشان به دنبال آماده‌سازی مقدمات ظهور بودند به همین دلیل نیز در زمان حیاتشان فرمودند" این خسته‌های بریده را کنار بزنید، چون ممکن است انقلاب سال‌ها طول بکشد تا زمینه ظهور محقق شود".

این استاد دانشگاه ابراز کرد: امروز علمدار نظام از ارتش سازی و زمینه‌سازی برای ظهور سخن می‌گوید و نسبت به آینده بسیار امیدوار هستند چراکه تنها با این خط می‌توان به حکومت جهانی رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار