مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده گرد و خاک در اهواز طی ساعاتی از بعدازظهر امروز خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 22 April 2018

کوروش بهادری با اشاره به فعالیت سامانه بارش‌زا در استان اظهار کرد: شب گذشته شاهد بارش‌های پراکنده و خفیف در حد یک دهم میلی‌متر در شهرهایی نظیر اندیمشک و دزفول بودیم. بررسی‌ مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی که هم‌اکنون بر خوزستان حاکم شده، تا اوایل وقت سه‌شنبه فعال‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: امشب شاهد بارش‌های نسبتا خوبی در اکثر مناطق استان خوزستان به ویژه نقاط شمالی و ارتفاعات خواهیم بود و همچنین بعدازظهر امروز به دلیل شدت وزش باد، کانون‌های جنوب شرقی اهواز فعال خواهند شد که موجب وقوع پدیده گرد و خاک موقت در اهواز و حومه و شهرهایی نظیر شادگان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه طی روزهای آتی خلیج فارس مواج خواهد بود، افزود: وقوع پدیده گرد و خاک در اهواز طی ساعاتی از بعدازظهر امروز، ممکن است دید افقی را به 1500 تا 1000 متر برساند که البته این پدیده موقت و ناپایدار خواهد بود. همچنین فردا شاهد وضعیت وزش باد خواهیم بود که به دلیل بارش‌های نسبتا خوبی که امشب و صبح فردا در پیش داریم، ممکن است پدیده گرد و خاک احتمالی ناشی از وزش بادهای شدید را تحت تأثیر قرار دهد.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ایذه با 14 درجه سانتی‌گراد و آبادان با 36 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بودند. همچنین در این مدت دمای استان بین 21 تا 34 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گرد و غبار ، هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار