استاندار البرز گفت: دولت برای کاهش مشکلات جاده چالوس، خاصه معضل ترافیک این محور توریستی پرتردد تلاش می‌کند.
کد خبر: ۵۹۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 22 April 2018
به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از باغ لاله‌های گچسر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه البرز در حوزه کشت گل و گیاه دارای ظرفیت‌های فراوانی است، اظهار کرد: از سازمان جهاد کشاورزی استان می‌خواهیم برای تقویت هرچه بیشتر این حوزه اقدامات لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه بسیاری مسائل به یک‌نهاد یا اداره خاص مربوط نمی‌شود، گفت: حل معضلاتی مانند آلودگی رودخانه‌ها و فضای سبز فقط به متولیان اختصاص ندارد بلکه باید همه شهروندان در آن سهیم باشند.

استاندار البرز با اشاره به بررسی مشکلات و معضلات جاده کرج - چالوس، تأکید کرد: این جاده که یکی از زیباترین جاده‌های جهان به شمار می‌رود دارای معضلاتی ازجمله ترافیک است. دولت برای ایجاد امکانات و کاهش مشکلات این جاده تلاش می‌کند.

به گفته استاندار البرز جاده چالوس باوجود معضلات بیشمار دارای ظرفیت‌هایی است که احداث آزادراه تهران - شمال می‌تواند به سهولت رفت‌وآمد خودرو‌ها کمک بسیاری کند.

نجفی با اشاره به مشکلات بخش آسارا، گفت: دولت به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و امکانات در مناطق مختلف است به همین منظور ضروری است که حوزه گردشگری این بخش که در جاده توریستی چالوس واقع‌شده مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به توان محدود دولت برای توسعه زیرساخت‌ها، تصریح کرد: در این راستا از بخش خصوصی کمک می‌طلبیم. مسئولان برای جذب سرمایه‌گذار و ورود بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف گردشگری، ورزشی و ... اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار البرز با اشاره به وضعیت تولید و صادرات گل و گیاه در استان البرز، خاطرنشان کرد: باید برای تولیدکنندگان گل و گیاه شرایط مناسب تولید فراهم شود. دولت از تولیدکنندگان در این حوزه حمایت می‌کند.

نجفی با اشاره آمار اعلام‌شده مبنی بااینکه صادرات چند شاخه گل برابر است با یک بشکه نفت، افزود: برای صادرات نفت علاوه بااینکه باید با همه کشور‌ها هماهنگ شویم، سوخت فسیلی کشور را نیز از دست می‌دهیم درصورتی‌که تولیدکنندگان گل و گیاه برای صادرات گل با این مشکلات مواجه نیستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش اشتغال از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، عنوان کرد: خوشبختانه سیاست‌گذاری‌های شش‌ماهه دوم سال گذشته در استان البرز محقق شد و این مهم بر وجود ظرفیت‌های لازم در این استان اشاره دارد.

استاندار البرز از اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان البرز طی سال جاری خبر داد و تأکید کرد: دهیاران این مهم را جدی بگیرند تا بتوانیم این طرح را در استان اجرا کنیم.
 
 
 
منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار