اداره‌کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در پی رگبار باران و تگرگ در استان خوزستان هشدار داد.
کد خبر: ۵۹۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 22 April 2018

در اخطاریه شماره 2 مورخ 2 اردیبهشت ماه اداره‌کل هواشناسی خوزستان آمده است: "پیرو اطلاعیه 4 مورخ 30 فروردین 97 با توجه به تقویت سامانه بارشی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه رگبار باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ برای اکثر مناطق به ویژه نیمه شمالی و شرقی استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.

با توجه به کوچ عشایر و احتمال بارش برف در مناطق مرتفع منتهی به استان چهار محال و بختیاری، به این عزیزان توصیه می‌گردد تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند.

همچنین به علت وزش بادهای قابل ملاحظه تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای، در بعدازظهر امروز تا ظهر فردا ، برای ساعاتی برخاستن گردوخاک محلی به ویژه در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان مورد انتظار است.

خلیج فارس نیز در این ایام مواج پیش‌بینی می‌شود. لذا به مسئولین ذی‌ربط و هم‌استانی‌های عزیز اکیدا توصیه می‌گردد تمهیدات لازم را در این خصوص مد نظر قرار دهند.

به روستاییان و عشایر نیز توصیه می‌گردد از تعلیف احشام در فضای باز و نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی شدیدا خودداری نمایند."

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بارندگی ، هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار