سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از پیگیری برای تدوین سند شاخص‌های توسعه جوانان کرمانشاه براساس فرهنگ بومی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 23 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهرام عزیزی ، آموزش و پرورش، سلامت و رفاه، اشتغال، مشارکت سیاسی و مدنی و شاخص جهانی رفاه را اصلی‌ترین شاخص‌های مهم توسعه جوانان عنوان کرد و افزود: از آنجایی که شاخص‌هایی که اکنون در اختیارداریم الگو گیری شده از شاخض‌های بین المللی هستند، در تلاشیم تا این شاخص‌ها را منطبق با فرهنگ بومی استان کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا از اساتید برجسته استان دعوت خواهیم کرد تا شاخص‌هایی که برای توسعه یافتگی جوانان این استان لازم است را مشخص و سند توسعه جوانان کرماشاه را تدوین کنیم.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه همچنین به اجرای طرح اردو‌های هویتی - گردشگری برای ۳۳۰ نفر از جوانان استان در زمستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف آشنایی جوانان کرمانشاهی با پتانسیل‌های استان درحوزه‌های مختلف اجرا شد و از بهمن تا اسفند سال گذشته بیش از هفت اردوی هویتی و راهیان نور را در این راستا برگزار کردیم و در نظر داریم امسال نیز آن را به صورت مستمر برگزار کنیم.

وی در ادامه درخصوص میزان اعتبارات حوزه جوانان استان عنوان کرد: میزان اعتبارات حوزه جوانان جوابگوی تعداد برنامه‌های این حوزه نیست و در استانی که حجم مشکلات جوانان آن بیشتر از سایر استان‌های کشور است، قطعا باید در بحث اعتبارات نگاه ویژه‌ای به آن شود.

عزیزی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی عضو ستاد ساماندهی امورجوانان استان هستند، افزود: اعتباری که به این دستگاه‌ها در حوزه جوانان داده می‌شود تنها در فصل تابستان است.

وی با بیان اینکه معاونت حوزه جوانان استان امسال در اجرای برنامه‌های خود نگاه ویژه تری به مناطق حاشیه‌ای خواهد داشت، اضافه کرد: طی سال گذشته نیز ۹۰ درصد از برنامه‌های ما خصوصا در حوزه ازدواج و آسیب‌های اجتماعی متمرکز در حاشیه شهر بود.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه گفت: امسال علاوه بر شهر کرمانشاه، ۱۴ شهرستان استان را درحوزه کاهش طلاق واعتیاد تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی اجرای طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای جشنواره‌های بومی محلی، کارآفرینی و توانمندسازی را از دیگر برنامه‌های سال ۹۷ معاونت جوانان استان عنوان کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار