نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : تسریع اقدامات احیاء دریاچه ارومیه و احداث کارخانه ذوب در معدن مس سونگون و توجه به راه های مواصلاتی و راه آهن استان نیازمند دستور رئیس جمهور است تا وعده های دولت در آذربایجان شرقی محقق شود.
کد خبر: ۵۹۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 24 April 2018

به گزارش تابناک تبریز،  حجت الاسلام و المسلیمن سید محمد علی آل هاشم در ورزشگاه تختی تبریز و در مراسم استقبال از رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف به دستور رئیس جمهور نیاز دارد گفت : دریاچه ارومیه که روزی در منطقه می‌درخشید اکنون با خشکی فاصله چندانی ندارد امید است با دستور ویژه رئیس‌جمهور اقدامات تسریع شود تا دریاچه ارومیه احیاء شود.
امام جمعه تبریز افزود : پروژه راه‌آهن تبریز- میانه 18 سال است آغاز شده و باید 11 سال قبل به پایان می‌رسید تازه امسال می‌گویند راه‌آهن تا بستان‌آباد مورد بهره‌برداری گیرد و از آنجا به تبریز با اتوبوس مسافران منتقل خواهند شد.
وی در ادامه با تاکید بر یک کارخانه ذوب در ورزقان گفت : وجود کارخانه مس سونگون در ورزقان و استحصال سنگ آهن مس از این معدن ایجاد کارخانه ذوب در این منطقه ضروری کرده است تا دست آورد کارگران در این منطقه، مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر اقدامات وزارت بهداشت و درمان در تبریز گفت : تبریز بخشی برای بیماران کبدی ندارد و آنان مجبور هستند برای مداوا به شیراز بروند که ایجاد این بخش نیز در بیمارستان های تبریز نیازمند توجه ویژه دولت است.
امام جمعه تبریز از دکتر روحانی خواست پروژه‌های اتوبان تبریز سهند، بزرگراه اهر -تبریز و اتوبان تبریز- مرند –بازرگان را باید مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه آذربایجان 10 هزار شهید در دفاع مقدس و 20 شهید مدافع حرم تقدیم نظام اسلامی کرده است گفت : تبریز شهر شهید شهیدان محراب آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی است و جا دارد در این ایام که سالگرد ارتحال عالم وارسته و فقیه بزرگوار آیت الله ملکوتی است یاد و خاطره ایشان را گرامی بدارم و از خدمات آیت الله مشکینی و خدمات 22 ساله آیت الله مجتهد شبستری قدردانی کنم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی با بیان اینکه شهر تبریز سرسربلند ایران ، سرزمین شهدای 29 بهمن ، خانه عاشورائیان لشکر عاشورا، شهر هنردوست و ورزش‌دوست است، تشریف ‌فرمایی رئیس‌جمهور به خطه آذربایجان را خیر مقدم گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :