شهرداری منطقه سه اهواز برگزار کرد:
به میزبانی شهرداری منطقه سه اهواز آیین تجلیل از جانبازان مدافع حرم اهواز،با حضور مسئولین استانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 24 April 2018

 

نخستین آیین تجلیل از جانبازان مدافع حرم اهواز

به میزبانی شهرداری منطقه سه اهواز آیین تجلیل از جانبازان مدافع حرم اهواز، با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش "تابناک"؛ معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه اهواز باهدف تجلیل و سپاس از جانبازان مدافع حرم اهواز، این دلاور مردان ایران اسلامی و خانواده های آنها همزمان با اعیاد سعید شعبانیه و ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز آیین تجلیل از جانبازان مدافع حرم اهواز در تالار امام خامنه ای اهواز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور استاندار خوزستان، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان، فرماندار اهواز، شهردار اهواز و اعضای شورای اسلامی انجام پذیرفت، از جانبازان و خانواده‌های شهیدان مدافع حرم «علی‌محمد قربانی» و «محمد کیهانی» تجلیل شد.

مجتبی یوسفی شهردار منطقه سه اهواز در این آیین گفت: مدافعان حرم کسانی هستند که از زندگی و خانواده خود برای دفاع از حریم اهل بیت و ارزش های اسلام از خود گذشتگی کردند و در برابر گروه های تکفیری و تروریستی و رشادت های بی مانندی را از خود نشان دادند.یوسفی گفت: ارزش و مقام این بزرگ مردان کمتر از شهدا نیست وتکریم، تجلیل و قدردانی از آنها وظیفه ماست.

حجت‌الاسلام میراحمد حاجتی امام‌جمعه موقت اهواز نیز در اولین آیین تجلیل از جانبازان مدافع حرم اهواز، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و امام سجاد (ع) اظهار کرد: امروز به تعبیر حضرت امام راحل (ره) در حساس‌ترین نقطه تاریخ به سر می‌بریم. در این حساس‌ترین نقطه تاریخ، اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است.

وی افزود: هرکس کمترین مطالعات را داشته باشد به این اتفاقات مهم پی خواهد برد. امروز سرزمین ما 27 هزار متر مرز دریایی و 6 هزار کیلومتر مرز زمینی دارد و 17 کشور در همسایگی او به سر می‌برد و ازلحاظ نفتی در رتبه اول جهان را دارد.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: در ایران نسلی ظهور و بروز کردند که به رهبری سلاله حضرت زهرا (س) یعنی امام راحل (ره) و امام حاضر، چهره‌ جهان معاصر را تغییر دادند.

وی بیان کرد: وزیر دفاع وقت آمریکا در کتاب خود که به نام "عرصه قدرت جهانی در قرن 21" است نوشته «قدرت محوری و ثقل قدرت در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران است». او معتقد است که جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر قرن 21 در غرب آسیا است.

حاجتی با اشاره به اینکه امروز قدرت ایران اسلامی در شعاع بسیار وسیعی چشمان جهانیان را به خود جذب و جلب کرده است، گفت: امروز این ایران اسلامی است که در جهان می‌درخشد. این ایران اسلامی که امروز از تنگه باب‌المندب تا شرق دریایی مدیترانه صحنه را ترسیم می‌کند.

وی گفت: امروز نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران وجود با برکت جانبازان و ایثارگران است که امام راحل (ره) در وصفشان می‌فرمایند «ما توان تجلیل از جانبازان و ایثارگران را نداریم»، مهم‌ترین ویژگی جانبازان و ایثارگران ایستادگی و صبر آنان است.

امام‌جمعه موقت اهواز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت غیرقابل‌انکار است. بی‌تردید آینده از آن جمهوری اسلامی ایران است، ما در این راه محکم خواهیم ایستاد و تاآخرین‌نفس پای ولایت و انقلاب خواهیم ماند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز در این مراسم گفت: جانبازان برای سربلندی پرچم ایران اسلامی تلاش کردند و جا دارد در هر لحظه و هر زمان پاسدار و قدردان ایثارگری آنان باشیم.

عبدالرضا فرجیان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آماری جامعه ایثارگری استان، افزود: جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس و گنجینه تمام ناشدنی فرهنگ ایثار و فداکاری هستند و قدمی که در جهت خدمت به این عزیزان برداشته شود مورد رضایت خداوند است.

وی تأکید کرد: حفظ کرامت و تجلیل از جانبازان سرافراز محدود به زمان و مکان نیست و همه ملت و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به جایگاه والای آنان واقف باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار